Blog
25 czerwca 2021

Nauka przez rozrywkę, czyli edukacja w programach lojalnościowych (nie tylko w szkołach)

Konsumenci doskonale wiedzą, jak cenna jest ich lojalność wobec marki. Zbieranie punktów w programach lojalnościowych, gdzie gratyfikacja następuje dopiero po jakimś czasie, to zdecydowanie za mało. Jak zbudować atrakcyjny program lojalnościowy?

Konsumenci, aby trwać przy marce potrzebują czegoś więcej: emocji, przeżycia czegoś wyjątkowego, rozwiązania, które pozwoli osiągnąć ich własne cele. Jak więc zbudować lojalność klienta poprzez wspieranie go w rozwoju?

Edukacja w programach lojalnościowych – marka oferująca „coś więcej”

Edukacja w programach lojalnościowych stanowi obecnie interesujący trend. Tworzenie wartości dodanych, które nie są powiązane z korzyścią płynącą z produktu lub usługi, to dziś właściwy kierunek, jeśli marce zależy na tym, by budować trwałe i długie relacje z klientem. Dlatego metodą na pozyskanie lojalności konsumenta nie jest już tylko promowanie produktu, ale też projektowanie zaangażowania kupującego, które łączy się z wyznawanymi przez niego wartościami.

W takim układzie marka ma być partnerem, który napędza, ale także i wspiera w pozytywnych zmianach, spełnianiu ambicji i rozwoju klienta. Programy lojalnościowe skonstruowane na podstawie takich wartości, to gwarant sukcesu oraz dowód na zdobycie większego zaufania klientów. W taki sposób marka pokazuje, że ma do zaoferowania coś więcej niż tylko produkty.

Edukacja i partnerstwo w programie lojalnościowym

Przywiązanie konsumenta do marki bez względu na okoliczności – to jeden z głównych celów każdego programu lojalnościowego. Potwierdzeniem tego, że partnerstwo, szczególnie w segmencie B2B, jest najlepszą metodą na budowanie lojalności konsumenta, są wyniki badania „Cztery trendy, które zmienią sprzedaż B2B w 2020”, w którym wzięli udział dyrektorzy sprzedaży w największych przedsiębiorstwach w Polsce.

Warto nadmienić, że w tym kontekście mowa o partnerstwie rozumianym, jako przywiązanie konsumenta do marki bez względu na okoliczności. Budowanie takiej lojalności wśród klientów najczęściej osiąga się poprzez edukację biznesową oraz wsparcie doradcze.

Program lojalnościowy oparty na wiedzy i edukacji

Dlatego tak dobrze sprawdzają się programy lojalnościowe oparte na wiedzy i edukacji. Szkolenia, merytoryczne doradztwo, program rozwoju i edukacji, wsparcie marketingu. W ten sposób klient dostaje sporą dawkę wiedzy merytorycznej na temat produktu, rozwoju biznesu, jednocześnie podnosząc swoją efektywność oraz zakres umiejętności. Rozwija on także swoje zdolności przywódcze.

Program lojalnościowy, który oferuje dostęp do wiedzy rynkowej, partnerom marki daje szansę na podejmowanie dobrych i trafionych decyzji biznesowych. Ich zadowolenie buduje większe zaufanie i lojalność do firmy. Jeśli mamy wiernych klientów, to mamy także najlepszych ambasadorów naszej marki. Czy wiesz, że polecenia generują pięciokrotnie wyższą sprzedaż niż płatne kampanie reklamowe! Edukacja w programach lojalnościowych jest wiec niezwykle istotna.

 Podsumowanie

Marki, które poza produktem wspierają oraz stawiają na rozwój konsumenta  i dają mu wiedzę, cieszą się większym zaufaniem odbiorców.  Edukacja w programach lojalnościowych stanowi pożądaną wartość dodaną – warto wykorzystać ten potencjał!