Blog

24 października 2018

Coffee Club. Nowy program lojalnościowy Costa Coffee.

Dedykowana platforma lojalnościowa, która analizuje wszystkie transakcje realizowane w sieci lokali Costa zastąpiła dotychczasowe karty i stempelki. Mechanizmy analityczne dostępne w aplikacji pozwalają na tworzenie spersonalizowanych promocji.

Costa Coffee to druga co do wielkości sieć kawiarni na świecie. Działa w 30 krajach i posiada 3 tysiące punktów, z czego blisko połowa znajduje się w Wielkiej Brytanii, w której sieć powstała. W Polsce firma zrzesza już ponad 150 lokali.

”Kto dziś lubi nosić w portfelu plastikowe karty programów lojalnościowych czy rabatowe? Przywykliśmy już, że wszystko możemy mieć w telefonie z pełnym dostępem za pomocą kilku kliknięć. Głównie dlatego postanowiliśmy zamienić tradycyjną kartę ze stempelkami na aplikację lojalnościową. Uczestnik programu ma w niej dostęp online m.in. do swojego konta, a w nim pełnej historii zakupów, informacji o zdobytych punktach i chyba najważniejsze - dedykowanych rabatów.” - wyjaśnia Karol Dragan, digital & loyalty project manager w Costa Coffee Polska.

Costa Coffee wdrożyło dedykowaną platformę obsługującą program lojalnościowy, dedykowany dla konsumentów. Zasady w nim obowiązujące pozwoliły na wyeliminowanie dotychczasowych kart przy jednoczesnym podniesieniu atrakcyjności programu. Projekt objął także migrację setek tysięcy użytkowników i zebranych przez nich punktów, ze starego programu lojalnościowego.

Platforma analizuje aktywność użytkowników, dzięki czemu administratorzy mogą tworzyć promocje dedykowane wybranej grupie Klientów. Akcje promocyjne mogą być łatwo dostosowywane do bieżących potrzeb, trendów jak i pojawiających się sezonowych okazji. System obsługujący program został zintegrowany z kasami fiskalnymi w kawiarniach. Daje to pewność, że wszystkie punkty i rabaty zostaną naliczane prawidłowo.

„Doświadczenie we wdrażaniu programów lojalnościowych i zrozumienie założeń projektu zdecydowały o nawiązaniu współpracy z Ideo. Sposób współpracy i komunikacji nastawiony na szybkie rozwiązywanie problemów i dostarczanie nowych funkcjonalności każdego dnia utwierdza nas w przekonaniu, że była to dobra decyzja.” - podsumowuje Karol Dragan.

Za opracowanie strategii i koncepcji biznesowej programu oraz jego bieżącą obsługę odpowiada Motivation Direct. Ideo Software House zaprojektowało i wdrożyło platformę do zarządzania programem lojalnościowym. Odpowiada także za utrzymanie i rozbudowę projektu od strony technologicznej.