Blog
17 maja 2021

Nadaj użytkownikom programu lojalnościowego znaczenie i zwiększ jego efektywność

Każdy program lojalnościowy ma jedno podstawowe zadanie: tworzenie wokół marki sieci stałych, aktywnie działających klientów. Czy jednak samo posiadanie programu lojalnościowego wystarczy, by odpowiednio wyróżnić się spośród tłumu konkurentów? Zwłaszcza teraz, w czasach pandemii? W świcie, w którym firmy oferują zbliżone jakościowo produkty czy usługi, rywalizacja o zdobycie uwagi odbiorców jest bardzo duża. Aby odnieść sukces potrzebujesz wyjątkowego programu lojalnościowego!

Buduj zaangażowanie klientów w programie lojalnościowym

Aż 84% klientów twierdzi, że podejście firmy do odbiorców jest tak samo ważne jak jakość samej oferty. Jeśli zdobędziemy uwagę użytkownika i zatrzymamy ją na dłużej, zyskamy nie tylko klienta ale i aktywnie działającego ambasadora naszej marki. Jednym z najlepszych sposobów budowania zaangażowania jest dopracowany program nagród. Dzięki niemu klienci są mocniej zmotywowani do wchodzenia w konkretne interakcje i częściej korzystają z oferty firmy. Cenne nagrody lub możliwość samodzielnego ich wyboru to spore atuty dobrego programu lojalnościowego. Im bardziej rozbudowany katalog nagród tym większa szansa, że każdy użytkownik znajdzie tam prezent idealny dla siebie. Taki sposób personalizacji jest pozytywnie odbierany przez klientów i zwiększa ich aktywność w programie lojalnościowym.

Czy wiesz, że ok 71% członków programów lojalnościowych potwierdza, że jest to jedna z najbardziej wartościowych części ich relacji z marką?

Nagradzanie klientów za dokonanie zakupu sprawia, że zyskują oni dodatkową wartość i czują się doceniani przez firmę. Kolejnym sposobem na budowanie mocnego zaangażowania jest zachęcanie odbiorców do polecania marki swoim znajomym. Jeśli klient jest zadowolony z jakości zakupionego produktu i otrzymał za to benefit w postaci punktów w programie lojalnościowym, bardzo chętnie podzieli się tą informacją z innymi. Dlaczego więc nie zachęcić odbiorców do takich zachowań? Warto stworzyć specjalny program promujący polecenia. Dzięki temu oferta marki trafi do szerokiego grona odbiorców i to jako produkty/usługa z zaufanego źródła.

W jaki sposób nadać użytkownikom programu lojalnościowego specjalnego znaczenia?

Odpowiedź jest bardzo prosta: pozwól klientom opowiadać historię Twojej marki za pomocą samodzielnie tworzonych treści. W dzisiejszym świecie, gdzie aktywność użytkowników w ogromnym stopniu przeniosła się do Internetu, media społecznościowe powinny być częścią strategii budowania zaangażowania użytkowników. Wykorzystywanie treści stworzonych przez klientów, oznaczanie marki i jej profili nie tylko wzmaga zaangażowanie i zwiększa zasięgi. To doskonała motywacja! Klienci chętniej publikują posty, pod którymi marka się udziela i docenia ich za to. Dla użytkowników, którzy czują związek z marką jedną z głównych nagród jest to, że staje się ona coraz bardziej rozpoznawalna i jednocześnie pamięta o nich!

Marketing z wartością dodaną -  podstawa zwiększania efektywności programu lojalnościowego

Daj klientom powód by zaangażować się w marketing z wartością dodaną, a efektywność Twojego programu lojalnościowego wystrzeli w górę! Jeśli zastanowisz się, jakie cechy ma Twoja ulubiona marka, szybko dojdziesz do jednego wniosku: posiada pewien zestaw wartości, które rezonują z Tobą. Wiele firm oferuje produkty wysokiej jakości, ale tylko jedna potrafiła przyciągnąć Twoją uwagę na stałe. Często dlatego, że jej oferta jest wzbogacona o jakiś dodatek…

Wartość dodana to coś, czego klienci pragną przy każdej interakcji, której dokonują. Marketing z wartością dodaną staje się cenniejszy niż tradycyjne kampanie reklamowe. Jest przede wszystkim bardziej opłacalny i pozwala na budowanie lepszych i trwałych relacji. Wartością dodaną mogą być edukacyjne wpisy blogowe lub posty, filmiki, podcasty. Dodatkowe punkty w programie lojalnościowym za wykonywanie prostych aktywności, również doskonale się tu sprawdzają.

Nadaj znaczenie i … pytaj użytkowników programu lojalnościowego o opinie

Jedną z najbardziej angażujących czynności, jakie marka może podjąć wobec swoich klientów, jest proszenie ich o opinie. Każda osoba czuje się wyjątkowo ważna, gdy ktoś interesuje się jej zdaniem. Jeśli klienci Twojej marki są ważni, powinieneś aktywnie pytać ich o recenzję oferowanych produktów.

Czy wiesz, że ponad 40% klientów twierdzi, że odwołuje się do recenzji zanim podejmie ostateczną decyzję o zakupie produktu online?

Realne opinie klientów w ogromnym stopniu przyczyniają się do budowania wizerunku autentycznej marki. Warto więc wykorzystać ten potencjał. Jeśli odpowiednio zatroszczysz się o swoich klientów i sprawisz, że poczują się ważni, zyskasz realne korzyści biznesowe dla swojej marki.