Blog
20 grudnia 2021

4 sposoby na pozyskanie i zatrzymanie świątecznych klientów dzięki programom lojalnościowym

Większość firm zajmujących się handlem co roku zwraca szczególną uwagę na okres świąteczny. Dlaczego tak się dzieje? Dane statystyczne podają, że ok. 20% rocznej sprzedaży ma miejsce właśnie w ostatnich dwóch miesiącach w roku. Zdecydowanie niewiele firm koncentruje uwagę na tym, jak zatrzymać klientów po wzroście jaki występuje w świątecznym okresie. Czy wiesz, że możesz do tego wykorzystać programy lojalnościowe? Wyjaśniamy jak to zrobić. Zapraszamy do lektury!

Przyciągaj uwagę w przemyślany sposób

Znasz swoich klientów, postaraj się zrozumieć ich plany sezonowe. Masz doskonałą okazję zainspirować ich do umieszczania określonych produktów na swoich listach zakupowych. W ten sposób możesz zaplanować programy lojalnościowe tak, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Oto kilka sposobów na planowanie świątecznych promocji.

  1. Zachęć klientów do dzielenia się planami zakupów świątecznych, możesz to zrobić np. poprzez ankietę, która pokaże Ci, jakie trendy panują w tegorocznych świątecznych zakupach, dzięki temu będzie Ci łatwiej skierować swoją ofertę do klientów. Dobrym pomysłem jest udostępnienie podglądu wyselekcjonowanych list prezentów, przykuje to uwagę odbiorców i zmotywuje ich do zrobienia zakupów, by wygrać konkretne nagrody.
  2. Masz grono lojalnych klientów? Daj im coś przed świętami! Dobrym pomysłem jest zapewnienie wcześniejszego dostępu do katalogu nagród i daty rozdania nagród wyłącznie dla stałych klientów. Odbiorca, który regularnie korzysta z Twoich usług, na pewno poczuje się doceniony, jeśli dostanie coś od Ciebie jako „pierwszy”. Oczywiście takie działanie doskonale sprawdzą się w aktualnie prowadzonych programach lojalnościowych.

Programy lojalnościowe: co z okresem poświątecznym?

Święta to bardzo istotny moment zakupowy, ale zazwyczaj tuż po nich zainteresowanie zakupami spada. Co zrobić żeby utrzymać zainteresowanie klientów również w okresie poświątecznym?

  1. Zacznij od wdrożenia programu lojalnościowego dla klientów. Programy lojalnościowe dla klientów są skuteczne, nagradzają za zakupy w Twojej firmie, dzięki czemu użytkownicy chętniej wracają do Twojej marki. Ten ruch jest szczególnie istotny w przypadku marek konkurujących na zatłoczonym rynku.
  2. Rozpocznij nową kampanię w styczniu. Jeśli masz już programy lojalnościowe, warto do nich dołożyć coś nowego właśnie na początku nowego roku! W tym okresie wiele osób wymyśla postanowienia noworoczne, jeśli Twoja firma może pomóc klientom w osiągnięciu tych celów, to będzie świetny sposób na zbudowanie silnych relacji między nimi a marką. Skieruj kampanię do osób biorących udział w Twoich programach lojalnościowych i zwiększ ich zaangażowanie!

Skoro już wiesz jak przyciągnąć uwagę swoich klientów, a także zatrzymać ich na dłużej, nie zwlekaj! Wykorzystaj nasze wskazówki w praktyce, a Twoja sprzedaż na pewno utrzyma się na wysokim poziomie nie tylko podczas świątecznego szaleństwa zakupowego.