Blog
14 kwietnia 2021

10 interesujących statystyk o programach lojalnościowych część I

Przedstawiamy pierwszą część cyklu dotyczącego interesujących statystyk o programach lojalnościowych. Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, podążanie za najbardziej popularnymi trendami dotyczącymi programów lojalnościowych, pozwala przetrwać w nieprzewidywalnej rzeczywistości biznesowej. Odnalezienie się w gąszczu dostępnych informacji bywa mocno utrudnione. Właśnie z tego powodu przygotowaliśmy zestawienie 10 interesujących statystyk o programach lojalnościowych. Najbardziej aktualne trendy zebrane w jednym miejscu! Jeśli szukasz sprawdzonych informacji, które usprawnią proces podejmowania decyzji biznesowych, znalazłeś właściwy artykuł.  Poniżej przedstawiamy I część danych.

1. Statystyki o programach lojalnościowych – klienci indywidualni

Mówiąc o statystykach dotyczących programów lojalnościowych za punkt wyjścia należy przyjąć opinie wyrażane przez klientów. Co o programach lojalnościowych sądzą użytkownicy? Odpowiadamy:

  • 65% klientów potwierdza, że lubi programy lojalnościowe (Criteo)
  • 52% klientów twierdzi, że programy lojalnościowe stanowią jeden z głównych powodów, którym kierują się przy wyborze usług/produktów konkretnej marki (Criteo)
  • 41% klientów przyznaje, że dzięki udziałowi w programach lojalnościowych czują się częścią wyjątkowej grupy klientów, którzy są bardziej doceniani przez markę niż osoby spoza programu (Criteo)
  • 80% pokolenia K, 43% pokolenia milenialsów, 76% pokolenia X twierdzi, że program lojalnościowy zwiększa częstotliwość, z jaką kupują produkty danej marki (Rare)
  • 54% klientów definiuje lojalność wobec marki jako pozytywną relację między marką a konsumentami, co napędza powtórne zakupy (Rare)

 2. Statystyki o programach lojalnościowych – klienci B2B

Czy można zebrać interesujące dane statystyczne dotyczące programów lojalnościowych skierowanych do klientów B2B? Oczywiście:

  • 73% osób działających w marketingu potwierdza, że działania związane z zaangażowaniem klientów przekładają się na wzrost sprzedaży (London Research)
  • zaledwie 61% firm, które zajmują się biznesem cyfrowym, posiada odpowiednie narzędzia do mierzenia skuteczności działań wielokanałowych (Forrester)
  • 65% firm przyznaje, że jest w stanie z powodzeniem realizować dosprzedaż swoim obecnym klientom (Kolsky)
  • 84% firm przyjmuje obecnie podejście w pełni zorientowane na zaspokajanie potrzeb klientów

 

 3. Statystyki o programach lojalnościowych – nagrody

Skuteczność programów lojalnościowych bezsprzecznie wiąże się z systemem nagradzania aktywnych użytkowników. Jak według danych statystycznych wyglądają najbardziej cenione nagrody?

  • 75% klientów jest bardziej skłonna do zakupu od marki, która zna ich historię zakupów oraz poleca produkty na podstawie indywidualnych preferencji zakupowych (Twilio)
  • 93% kupujących w USA stwierdza, że rabaty i specjalne bonusy są ważnym czynnikiem decydującym o wyborze oferty danej marki (Criteo)
  • 76% przedstawicieli pokolenia X oraz Y, zwraca uwagę na sklepy, które inwestują swój budżet marketingowy na profity dla lojalnych klientów (CGK)
  • 61% użytkowników uważa, że prezenty niespodzianki i ekscytujące oferty to jedne z najważniejszych sposobów, w jakie marka może zachęcać do zaangażowania (AP News)

 

 4. Statystyki o programach lojalnościowych – personalizacja

Spersonalizowane komunikaty stanowią o sile wysyłanego komunikatu i pozwalają budować silnie zaangażowaną społeczność wokół marki:

  • 90% klientów potwierdza, że personalizacja jest dla nich atrakcyjna (Single Grain)
  • 80% kupujących stwierdza, że chętniej dokonują zakupu oferty tych marek, które oferują spersonalizowane doświadczenia (Single Grain)

 5. Statystyki o programach lojalnościowych – ciekawostki

Jakie dodatkowe dane statystyczne dotyczące programów lojalnościowych warto znać?

  • 80% zysków firmy pochodzi od zaledwie 20% jej klientów (Forbes)
  • badając 20% swoich klientów można dowiedzieć się w jaki sposób przyciągnąć do marki podobne osoby i zwiększyć przyszłe zyski (Forbes)
  • 58,7% internautów uważa, że zdobywanie nagród i punktów w programach lojalnościowych to najbardziej cenione aspekty zakupów (eMarketer)
  • Ponad 70% klientów chętniej poleci markę, gdy ta ma dobry program lojalnościowy (Bond)
  • 95% członków programów lojalnościowych chce jeszcze mocniej zaangażować się w program swojej marki a pomocą nowoczesnych technologii

Jeśli przedstawione informacje zyskały Twoje zainteresowanie, zachęcamy do przeczytania kolejnej części naszego cyklu o interesujących statystykach o programach lojalnościowych.