Blog

05 marca 2018

O nazwie programu lojalnościowego, czyli sprawdzone przykłady przekonujące do uczestnictwa

Dobra nazwa programu lojalnościowego to taka, która wzbudza w kliencie chęć stania się jego uczestnikiem. Musi więc wywoływać emocje i nieść wartość, aby klient odniósł wrażenie, że stanie się częścią czegoś wyjątkowego. Obecnie istnieje wiele programów lojalnościowych, a wśród nich są takie, których nazwy zasługują na szczególną uwagę, ponieważ idealnie spełniają swoją rolę.

Oto 5 przykładów nazw programów lojalnościowych z kraju i zagranicy, które przyciągają uczestników, wzbudzają zainteresowanie i sprzyjają budowaniu społeczności.

1. Players Circle – zostań członkiem ekskluzywnej grupy.

Firma D’Addario, zajmująca się renowacją instrumentów i akcesoriów muzycznych, stworzyła nazwę idealnie odpowiadającą swojej działalności i grupie docelowej – muzykom. Nazwa oddziałuje na dwóch poziomach. Z jednej strony wskazuje grupę ludzi, którzy zyskają na uczestnictwie w programie, a z drugiej odwołuje się do emocji i wartości. Poprzez użycie słowa „circle” (krąg) nadano szczególne znaczenie grupie docelowej, czyniąc z niej wyjątkowe, wręcz ekskluzywne środowisko. Nazwa wyraźnie sugeruje, do kogo skierowany jest program lojalnościowy – kto powinien do niego dołączyć i kto z niego skorzysta.

2. Gilt’s Gilt Insider – tylko dla wtajemniczonych.

Kluczowe nazwie jest słowo „insider”, które sugeruje klientom, że zostając uczestnikiem programu lojalnościowego, otrzymają wyłączny dostęp do czegoś wyjątkowego, zarezerwowanego tylko dla wybranych osób. A ludzie chcą czuć się wyróżnieni. Nazwa programu jest intrygująca, wzbudza ciekawość, a przez to przykuwa uwagę. Jest zapowiedzią jakiegoś rodzaju ekskluzywności, której wiele osób pożąda. I to właśnie stanowi główną zachętę do uczestnictwa.

3. Sephora’s VIB ROUGE – najważniejsza piękność.

Nazwa jest swoistą parafrazą znanego określenia VIP – Very Important Person. Skrót VIB po rozwinięciu brzmi Very Important Beauty i odnosi się do cechy istotnej w przypadku branży kosmetycznej. Dodatkowo w nazwie wskazano, że piękno ważne dla każdej kobiety jest dla firmy najważniejsze. W ten sposób bardzo mocno odwołano się do emocji i wartości, które niewątpliwie wzbudzają chęć przystąpienia do programu, robiącego wrażenie elitarnego.

4. Miles&More – dużo podróżujesz to wiele zyskujesz.

Nazwa wprost daje do zrozumienia, co trzeba zrobić, aby więcej zyskiwać. Mimo że jest formą skrótu myślowego, bardzo wyraźnie informuje o zasadach programu lojalnościowego. Dzięki temu potencjalny uczestnik nie musi zagłębiać się w regulamin, aby zdecydować o przystąpieniu. Po prostu wie, że podróżując, zdobywa mile, a w ten sposób zyskuje pewne przywileje. Dodatkowo nazwa wskazuje na grupę docelową, do której program lojalnościowy jest skierowany – osoby faktycznie dużo podróżujące.

5. MasterCard Priceless Specials – bezcenne promocje.

MasterCard Priceless Specials to nowa nazwa programu lojalnościowego MasterCard Rewards. Zdecydowanie zawiera więcej emocji i niesie więcej wartości. Promocje, a do tego bezcenne są silną motywacją zachęcającą nie tylko do przystąpienia, ale też aktywnego uczestnictwa w programie lojalnościowym.

 

Źródła:

https://blog.smile.io/5-examples-of-loyalty-program-names-done-right
https://mrvintage.pl/2015/10/10-najlepszych-programow-lojalnosciowych-branzy-odziezowej.html