Blog

19 lutego 2018

O nazwie programu lojalnościowego, czyli jakimi słowami przyciągnąć uczestników

Przygotowując program lojalnościowy kładziemy nacisk na strategię, wykorzystane mechanizmy, przejrzystość i atrakcyjność dla potencjalnych uczestników. Poświęcamy również wiele uwagi katalogowi nagród, słusznie uznając, że benefity to podstawowy czynnik motywujący do aktywności. Tymczasem zapomina się o nazwie programu lojalnościowego, która okazuje się równie ważna, co pozostałe elementy.

Opracowując program lojalnościowy, trzeba dopilnować wielu ważnych rzeczy – struktura, zasady działania, zastosowane mechanizmy, przewidziane benefity, czas uruchomienia. Od ich prawidłowego przygotowania zależy efektywność strategii. W obliczu tylu aspektów wymagających dopilnowania, niestety dość często zdarza się, że nazwa programu lojalnościowego schodzi na plan dalszy. Zazwyczaj poświęca się jej mniej czasu niż pozostałym elementom, choć w rzeczywistości jest równie ważna.

Nazwa jest pierwszą informacją o programie lojalnościowym, z którą styka się klient – potencjalny uczestnik. Wpływa na sentyment odbiorców względem marki i jej programu lojalnościowego, którzy na jej podstawie decydują, czy chcą zostać uczestnikami. Ogólna nazwa, słabo dopasowana do strategii, nie wzbudzi zainteresowania programem lojalnościowym, który powinien przecież być odbierany jako coś ciekawego i wyjątkowego. Dlatego tak ważne jest, aby nazwa była atrakcyjna dla klientów i wskazywała pożądane przez nich wartości.

1. Nazwa programu lojalnościowego powinna odzwierciedlać strategię

Bardzo ważne jest, aby nazwa sugerowała, na czym polega program lojalnościowy. Klient nie będzie czytał całego regulaminu, aby dowiedzieć się o przewidywanych korzyściach – te interesują go najbardziej. Zwyczajnie nie ma na to czasu, a zatem i chęci, aby wczytywać się w kolejne jego punkty. Zrobi to dopiero, gdy przekona go do tego nazwa. Dlatego już w tych dwóch, trzech słowach trzeba zawrzeć namiastkę informacji sugerującą, czego dotyczy program, a przede wszystkim co oferuje uczestnikom.

2. Nazwa programu lojalnościowego powinna zawierać pewne emocje

Nazwa powinna wzbudzać emocje, to one budują lojalność. Klienci będą postrzegać program, jak również markę, przez pryzmat emocji, które nie tylko zachęcą do uczestnictwa, ale też pomogą w utrzymaniu długotrwałego zaangażowania. Emocje są więc kluczem do budowania relacji. Dostarczając klientom emocje, należy myśleć o wartościach przez nich cenionych i pożądanych, jak dobro, siła, piękno, szczęście.

3. Nazwa programu lojalnościowego powinna nieść określoną wartość

Klienci będę chcieli dołączyć do programu, jeśli dostrzegą w nim konkretną wartość – czasami nawet dosłownie. Hasło „Zbieraj punkty” nie będzie motywowało tak, jak „Zbieraj nagrody”. Odwołanie się do wartości jest ważnym elementem nazwy programu lojalnościowego. Klient od razu wie, czego może się spodziewać, a to działa bardzo motywująco.

 

Źródło:

https://blog.smile.io/5-examples-of-loyalty-program-names-done-right