Blog
30 czerwca 2022

Jak dodatkowo aktywizować uczestników programów lojalnościowych?

Program lojalnościowy to metoda na wzmocnienie wśród klientów wierności wobec marki. Utrzymanie jej przez długi czas niejako wymusza stosowanie nowych sposobów budowania lojalności oraz zwiększania atrakcyjności organizowanego programu. Warto pamiętać, że to właśnie od aktywności uczestników zależy jego sukces. W jaki sposób skutecznie nakłonić ich do działania?

Niech poczują się jak VIP!

Zapewnij swoim klientom doświadczenia premium i spraw, by poczuli się wyjątkowo. Daj im możliwość dołączenia do elitarnego grona VIP-ów, dzięki któremu zyskają dostęp do wielu przywilejów i dodatkowych korzyści. W zależności od organizowanego programu lojalnościowego mogą to być np. darmowe próbki, nagrody, rabaty, loterie czy przedpremierowy dostęp do nowych produktów.

Zorganizuj dla nich oferty specjalne

Wykorzystaj święta i specjalne wydarzenia, aby zaangażować klientów w okresie, w którym statystycznie wydają trochę więcej pieniędzy. Przygotuj specjalną akcję promocyjną np. w Boże Narodzenie, Czarny Piątek, Cyber Monday czy Walentynki i ułatw im dokonywanie zakupów z dodatkowymi korzyściami. Tego typu święta stanowią bardzo dobrą okazję do wzmocnienia relacji z marką oraz jednocześnie sposób na dodatkową formę aktywizacji uczestników poprzez rabaty czy obniżki, których potrzebują w tym intensywnym czasie.

Zaskocz solenizantów ofertami urodzinowymi

Oferty urodzinowe, mimo że nie należą do najbardziej oryginalnych form promocji, zawsze wywołują pozytywne wrażenie wśród klientów, którzy czują się dzięki temu docenieni. Weź to pod uwagę i dla każdego uczestnika swojego programu lojalnościowego przygotuj coś specjalnego z okazji urodzin lub rocznicy związanej z dołączeniem do programu. Pamiętaj, aby oferta była spersonalizowana i indywidualna. Możesz na przykład zaoferować im dodatkowe punkty w programie lojalnościowym odzwierciedlające liczbę ukończonych lat, miesiąc lub rok urodzenia. 

Pokaż, że Twoja marka jest odpowiedzialna społecznie

Świadomi klienci zwracają uwagę na wartości, którymi kieruje się dana firma. Są lojalni wobec tych marek, które działają zgodnie z ich przekonaniami. Coraz częściej dołączają do akcji charytatywnych i angażują się w działalność mającą wpływ na kwestie społeczne. Włączenie w program lojalnościowy elementów CSR może skutecznie przyciągnąć nowych klientów oraz jednocześnie pogłębić relację z dotychczasowymi odbiorcami. W ramach takiej akcji możesz na przykład umożliwić im przekazywanie części „zarobionych” punktów na cele dobroczynne.