Blog
13 października 2020

10 sposobów dopasowania programów lojalnościowych do czasów pandemii – cz. 1.

Sytuacja epidemiologiczna zaostrza się z każdym dniem i oddziałuje na wszystkie gałęzie gospodarki. Dzisiejszy świat wymaga od przedsiębiorców innego systemu reakcji, bardziej elastycznego podejścia. Programy lojalnościowe służą nie tylko do budowania, ale przede wszystkim do podtrzymywania relacji z klientami. W sytuacjach niecodziennych warto zwrócić na nie szczególną uwagę. Dlaczego?

W dobie kryzysu dla marek priorytetem staje się zapewnienie wewnętrznej stabilności firmy. Nie można jednak zapominać o tym, że wielu kupujących również boryka się z dużym obciążeniem emocjonalnym i finansowym. Programy lojalnościowe powinny elastycznie dostosowywać się do panujących warunków oraz wyznaczać nowe trendy w komunikacji. Teraz najważniejsze staje się zaangażowanie odbiorcy. W jaki sposób tego dokonać? Podpowiadamy!

Programy lojalnościowe – najlepsze sposoby na zwiększenie zaangażowania

Przedstawiamy pierwszą część artykułu, który prezentuje 10 sposobów dopasowania programów lojalnościowych do jakże wymagającej obecnie sytuacji na rynku. Wszystkie rozwiązania mają jeden wspólny cel: kreowanie wizerunku firmy otwartej i zaangażowanej. Zaczynamy!

  1. Moc infolinii

Twoi klienci zasługują na uwagę. Zwłaszcza w kontekście programów lojalnościowych. Świadomość, że ich problemy rzeczywiście mają dla kogoś znaczenie to ogromna wartość. Odpowiednie skonfigurowanie infolinii ułatwi dostęp do produktów i usług. Jasne określenie ram czasowych, w których kontakt telefoniczny jest możliwy usprawni zmaganie się z wyzwaniami dnia codziennego i samą pandemią.

  1. Bądź dostępny!

Komunikacja w Internecie stała się koniecznością. Warto jednak wybiegać poza schematy. W czasach odizolowania i wszechobecnych ograniczeń nowe okazje do spotkania online są na wagę złota. Zwiększanie zaangażowania odbiorców przekłada się na skuteczność programów lojalnościowych. Organizowanie wirtualnych webinarów, paneli lub transmitowanie na żywo wideo z krótkimi prezentacjami produktów to metody, które doskonale sprawdzają się w czasach COVID-19. Warto tworzyć specjalne grupy dyskusyjne w mediach społecznościowych oraz odpowiadać na pytania użytkowników podczas nagrań wideo tworzonych w czasie rzeczywistym. Wszystkie te sposoby pomagają w tworzeniu wrażenia realnej obecności i budują mocne podstawy wiarygodności firmy.

  1. Zwiększ wartość punktów programu lojalnościowego

Takie wsparcie pokazuje, że Twoja marka jest tak samo lojalna wobec klientów, jak oni wobec niej. Zwłaszcza w tak trudnych czasach. Drobne bonusy, obniżone ceny – to przykłady prostych działań, które odnoszą pozytywne skutki. Dobrze, by zaniepokojeni odbiorcy odczuli, że ktoś rozumie ich położenie. Przyznaj, że programy lojalnościowe, które są dostosowane do realiów to współcześnie towar deficytowy. Czas na zmiany!

  1. Akcja: informacja!

Traktowanie odbiorców jako wielką społeczność i tworzenie z nimi więzi to kolejne elementy budowania lojalności. Programy powinny odpowiadać na konkretne potrzeby. Pytanie jednak, skąd czerpać o nich  wiedzę? W tym wypadku odpowiedź może być tylko jedna: odpowiednia komunikacja. Informowanie o Twoich sposobach reagowania na sytuację z COVID-19, wprowadzanych środkach ostrożności to jedno. Nie można jednak zapominać o pytaniach, w jaki sposób twoja marka może okazać wsparcie innym? Pytaj i informuj. Docieraj tam, gdzie rzeczywiście znajdują się członkowie twojej grupy odbiorców. Dbaj o aktualizację strony internetowej oraz aktywnie działaj w mediach społecznościowych. Mów, jakiego wsparcia potrzebujesz. Pamiętaj, lojalność działa w dwie strony!

  1. Pokazuj plusy programów lojalnościowych

Przede wszystkim skoncentruj się na opcjach płatności. Zwiększenie dostępnych metod może być sporym ułatwieniem. Jeśli sytuacja finansowa daje takie możliwości, warto rozważyć przekazanie konkretnej części każdego zakupu dla organizacji, która walczy ze skutkami pandemii. Dzięki temu odbiorcy mogą jednocześnie wspierać markę, która jest dla nich ważna oraz brać czynny udział w ograniczaniu rozprzestrzeniania się COVID-19. Udostępnij członkom programów lojalnościowych te opcje i jasno informuj, że na takie profity mogą liczyć tylko oni.

Podsumowanie

Chyba nie trzeba już nikogo przekonywać, że dopasowanie programów lojalnościowych do obecnej sytuacji gospodarczej jest jednym z podstawowych wyzwań, które mają przed sobą marki. Omówione wskazówki to jednak nie wszystko. Więcej sposobów dopasowania programów lojalnościowych do czasów pandemii omówimy w kolejnej części.