Blog
28 sierpnia 2017

Im prościej, tym lepiej. Jak LOT udoskonalił strategię programu lojalnościowego?

Im prościej, tym lepiej. Jak LOT udoskonalił strategię programu lojalnościowego?

Wśród pasażerów linii lotniczych najwięcej jest osób, które odbywają podróże wakacyjne. Jednak najczęściej z przelotów korzystają pasażerowie podróżujący w celach biznesowych. I to właśnie dla tej grupy klientów firma LOT udoskonaliła swoją sprawdzoną już strategię programu lojalnościowego dla firm.

Skierowany do właścicieli średnich i małych firm program lojalnościowy „LOT Dla firm” nie jest strategią nową. Funkcjonuje już od kilku lat i w tym czasie zyskał wielu uczestników. Mimo tego został jednak poddany pewnym modyfikacjom. Jak zapewniają organizatorzy, przeprowadzone zmiany miały na celu usprawnić zarządzanie podróżami biznesowymi i związanymi z tym kosztami.

Cztery Statusy

Najważniejsza zmiana dotyczy struktury samego programu. „LOT Dla firm” podzielono na cztery poziomy – Status Start, Status Blue, Status Silver, Status Gold, a o przynależności do każdego z nich decyduje liczba zgromadzonych punktów. Na każdym z nich przewidziano zróżnicowaną pod względem wartości ilość benefitów, przy czym zasada jest prosta – im wyższy poziom, tym więcej korzyści dla uczestnika.

Punkty na starcie

Dołączając do programu, już na starcie uczestnik otrzymuje 2000 powitalnych Punktów Premiowych. Niewątpliwym plusem jest również możliwość doliczenia do stanu konta wszystkich punktów zgromadzonych na sześć miesięcy przed przystąpieniem do programu.

Rodzaje punktów

Zasadniczą różnicą między nową wersją a obowiązującą wcześniej jest sposób naliczania punktów. Dotychczas ich liczba zależała od klasy i trasy, aktualnie przyznawane są za każdą wydaną złotówkę na taryfę biletu. Punkty dzielą się na:

  • premiowe – zapisywane na koncie firmowym, które uprawniają do wymiany na nagrody,
  • statusowe – nie podlegają wymianie na nagrody, a wyłącznie decydują o uzyskaniu wyższego Statusu.

Standardowo punkty można wymieniać na nagrody, które w praktyce związane są z poprawą komfortu podróży – dodatkowy bagaż, zniżki na nocleg, pakiety weekendowe, dostęp do Business Lounge na lotnisku w Warszawie. Dodatkowo cyklicznie pojawiają się specjalne promocje dla uczestników programu.

Również indywidualnie

Ponieważ program jest skierowany do firm, one przede wszystkim z niego korzystają (jako uczestnicy). Jednak korzyści z „LOT Dla firm” może czerpać również pracownik, który odbywa podróż służbową, a jest uczestnikiem programu Miles&More. Wówczas ma on możliwość gromadzenia punktów również na swoim indywidualnym koncie.

Sprawne zarządzanie

Największą zaletą nowej, udoskonalonej wersji programu lojalnościowego, są stosunkowe proste zasady. Podział na poziomy odpowiadające aktywności uczestnika i system punktowy z wyodrębnieniem dwóch ich rodzajów, ułatwia korzystanie z programu, jak również komunikację organizatora z uczestnikami. Firmy, których pracownicy naprawdę często korzystają z oferty LOT-u, zyskują praktyczne przywileje, które przekładają się na realne oszczędności związane z podróżami służbowymi.

Zastanawiasz się jak budują swoje programy lojalnościowe największe polskie marki? Przejdź do naszego wpisu o programie lojalnościowym Empik i zobacz jak w łatwy sposób pozyskać nowych klientów będąc liderem rynku.

Źródła: