Blog
28 stycznia 2021

Trendy w programach lojalnościowych na 2021

Jeśli program lojalnościowy został dobrze opracowany i poprawnie wdrożony, staje się doskonałym narzędziem do generowania dużego zainteresowania marką. Zwiększenie udziału w rynku i utrzymanie klientów to podstawowy cel aktywności każdej firmy. Jak więc rysuje się przyszłość programów lojalnościowych? Trendy na 2021 pokazują zgodnie, że ten rok można zdefiniować właściwie jednym słowem: ROZWÓJ!

Trendy w programach lojalnościowych na 2021 rok – innowacyjne rozwiązania na miarę wyjątkowych czasów

Pojawiające się na każdym kroku wyzwania odciskają swoje piętno na programach lojalnościowych. Systemy te muszą być elastyczne. To jednak nie wszystko! Przyszłość projektowania i realizacji programów lojalnościowych wyznacza się dziś bardzo wyraźnie. Co zrobić, by zwiększyć ich wpływ na konsumenta?

Personalizacja i analiza danych – najmocniej widoczne trendy 2021 roku w programach lojalnościowych

Nieodłącznym elementem sukcesu programów lojalnościowych w 2021 roku będzie pogłębiona analiza danych. Na jej podstawie można zdobyć rzetelną wiedzę i wykorzystać ją w praktyce. Zastosowanie na szeroką skalę technologii maszynowego uczenia się umożliwi większości nowoczesnych programów lojalnościowych personalizowanie komunikatów. Docieranie z indywidualnym przekazem do dużego grona odbiorców przejawi się w zdolności przewidywania potrzeb i nastrojów konsumentów. Dlaczego te dane są tak ważne? Odpowiedź jest niezwykle prosta. Trendy na 2021 rok przewidują dostarczanie cyfrowej odpowiedzi na pragnienia Klienta w czasie rzeczywistym. Tak skonstruowana oferta programów lojalnościowych posłuży do budowania głębokiego związku z odbiorcami już na poziomie emocjonalnym.

Rewolucja w programach lojalnościowych, która podąży w tym kierunku napotka na swej drodze pierwsze wyzwanie: kontrolę nad gromadzonymi informacjami. Konieczność spersonalizowania doświadczeń członków programów lojalnościowych wymusi gromadzenie danych na szeroką skalę. Coraz bardziej świadomi konsumenci będą domagać się lepszej kontroli nad swoimi danymi i zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony tych danych. Jednocześnie marketing cyfrowy oparty na danych zawartych w plikach cookies, będzie napotykał coraz większe ograniczenia w stosowanych obecnie praktykach kierowania reklam i remarketingu do osób, z którymi ani marka ani reklamodawca nie mają określonego związku.

Personalizacja i gromadzenie danych jako trendy programów lojalnościowych na 2021 rok będą odgrywać wiodącą rolę w przechwytywaniu informacji. Z jednej strony otrzymają wgląd w dane, będące własnością użytkownika, które celowo udostępni zaufanej marce. Z drugiej, inteligentne mechanizmy programów lojalnościowych będą generować własne analizy na podstawie interakcji między członkiem a samym programem.

Wygoda i rozrywka w programach lojalnościowych – trend 2021, który pozwala zatrzymać uwagę klienta na dłużej

Wydaje się, że czas jest dzisiaj jedną z niewielu wartości, których nie da się niczym zastąpić. W świecie przepełnionym ogromnymi ilościami firm, usług i produktów, wszystkie zabiegi, które pozwalają zaoszczędzić czas użytkowników, stają się gwarancją sukcesu. Jednym z najważniejszych trendów 2021 roku będzie więc WYGODA. Skoncentrowanie uwagi na tym elemencie przyniesie prawdziwe korzyści biznesowe. Już w połowie 2020 roku eksperci zauważyli, że pandemia COVID-19 przyspieszyła trend w kierunku zapewniania odbiorcom wygody. Ponad polowa konsumentów decyduje się wydać więcej, by uzyskać dany produkt w sposób, który jest dla nich wygodny. Słowo „wygoda” w programach lojalnościowych coraz częściej jest utożsamiane z: transakcjami bezdotykowymi, dostępności produktów w czasie rzeczywistym, nieograniczonym dostępem do marki (Chatboty 24/7).

Programy lojalnościowe mają do odegrania wyraźną rolę w propagowaniu wygody konsumentów i wykorzystywaniu jej w celach biznesowych. Na podstawie danych analitycznych oraz mechanizmów samouczących się, projektanci programów lojalnościowych będą koncentrować uwagę na zwiększaniu poziomu komfortu odbiorców, którzy dzięki temu jeszcze mocniej zaangażują się w działania związane z daną marką.

Równie wyraźnym trendem 2021 będzie zapewnienie odbiorcy rozrywki. Nieodłącznym elementem programów lojalnościowych staną się gry. Można spodziewać się dużej innowacyjności w tym obszarze, zwłaszcza w przypadku programów skoncentrowanych wokół aplikacji internetowych. Gry dostarczają rozrywki i na dłużej angażują odbiorców. Twórcy programów lojalnościowych będą dążyć do wywoływania coraz bardziej złożonych i bogatych doświadczeń w grach, redukując przy tym koszty związane w ich produkcją.

Podsumowanie

Rozwój staje się nieodłącznym elementem programów lojalnościowych. Trendy na 2021 roku wprowadzą w tej dziedzinie wiele innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą lepiej dostosować ofertę do potrzeb klientów. Podstawą wszelkich działań będzie jednak szczegółowa analiza danych. Przyszłość, jaka rysuje się przed programami lojalnościowymi w tym roku, wygląda niezwykle obiecująco.