Blog
29 grudnia 2020

Prognozy na 2021 – co czeka programy lojalnościowe w świetle zmian wywołanych epidemią?

 

Prognozowane trendy kształtujące sposób realizacji programów lojalnościowych w 2021 roku

Coraz więcej firm w komunikacji z odbiorcami stawia na kreatywność i twórcze podejście zarówno do przedstawiania samych produktów, jak i stosowania dodatkowych benefitów dla Klientów. Satysfakcja kupującego jest najważniejsza i ten trend zostanie utrzymany w 2021 roku. Firmy nadal walczą o uwagę współczesnych odbiorców. Jest to o tyle trudne, że potencjalni klienci borykają się z takimi samymi ograniczeniami, związanymi z epidemią, jak przedsiębiorstwa. W jaki sposób, można więc do nich skutecznie dotrzeć w 2021 roku? Odpowiedź może być tylko jedna: programy lojalnościowe.

Trend nr 1 - Rozwijanie sieci strategicznych partnerstw w ramach programów lojalnościowych

Marki od zawsze tworzyły strategiczne partnerstwa, aby oferować lepsze i bardziej kompleksowe usługi. Przeniesienie tych tendencji na obszar programów lojalnościowych stało się faktem w mijającym roku. W 2021 r. tego typu działania będą jeszcze bardziej zintensyfikowane. Aktywni użytkownicy programu lojalnościowego jednej marki przy połączeniu z kolejną, zyskają dodatkowe bonusy. Partnerstwa staną się płaszczyznami, w której każda strona wygrywa.

Trend nr 2 – Programy lojalnościowe a aplikacje mobilne

Marki, które wprowadzą aplikacje mobilne otwierają przed firmami wile możliwości. Zaawansowane dane analityczne pozwalają zyskać dostęp do aktywności użytkowników w aplikacji. Na tej podstawie możliwe staje się  efektywnie zarządzanie publikowanymi materiałami. Wszystko po to, by cieszyły się jak największym zainteresowaniem użytkowników. W ramach aplikacji mobilnych można rozwijać system promocji i programów lojalnościowych. Stworzona w ten sposób baza klientów staje się zaangażowana. Firmy nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie danych statystycznych, zwłaszcza w dobie kryzysu i sytuacji, w której świat będzie z niego wychodzić. Zaspokajanie potrzeb użytkowników za pośrednictwem mobilnych rozwiązań staje się oznaka profesjonalizmu i otwarcia na realne oczekiwania odbiorców. Klienci bardzo chętnie używają aplikacji, mając w ten sposób nieograniczony dostęp do informacji o ulubionych markach.

Trend nr 3 – Atrakcyjne korzyści udziału w programach lojalnościowych

Typowe tradycyjne oferty programów lojalnościowych zawsze będą miały swoje miejsce i wartość wśród konsumentów. Jednak uruchamianie programów premium, które oferują dodatkowe profity to mocny trend 2021 roku. Specjalne przywileje sprawiają, że konsument czuje się wyróżniony. Częściej wybierze produkty oferowane przez tę markę, która zaoferuje mu bardziej wartościowe przywileje.

Trend nr 4 – Lojalni klienci zaangażowani w zarządzanie firmą

Najbardziej zaangażowani członkowie programów lojalnościowych chcą mieć poczucie, że firma liczy się z ich zdaniem. W związku z tym w 2021 roku wzrośnie liczba podmiotów, które będą cenić zdanie klientów na tyle, że uwzględnią je w podejmowaniu decyzji. Przykładem może być  stworzenie przywileju oddawania głosów, aby pomoc charytatywna okazywana przez daną markę trafiła w miejsce, które wskażą użytkownicy programu lojalnościowego. To z pozoru niewielka rzecz, a dzięki niej klienci czują, że zajmują ważną pozycję.

Trend nr 5 – Natychmiastowa realizacja potrzeb klienta

Rok 2021 nie będzie wyjątkiem od tej reguły. Klienci oczekują natychmiastowego dostępu do informacji o gromadzonych punktach i możliwości błyskawicznego wyboru nagrody. Dane na kontach poszczególnych użytkowników powinny być aktualizowane w czasie rzeczywistym. Chatboty jako narzędzia do usprawniania komunikacji to absolutna podstawa skutecznych działań.

Trend nr  6 – Koncentracja na punktach styku z odbiorcami i strategie wielopoziomowe

Wielokanałowa strategia marek, dotycząca komunikacji z klientami zostanie bardzo mocno rozwinięta w 2021 roku. Wszystko po to, by utrzymać uwagę odbiorców i być obecnym wszędzie tam, gdzie oni. Inteligentne technologie stosowane w programach lojalnościowych mogą tworzyć spójną sieć z innymi platformami, na których udziela się marka. Dzięki temu osoba, która szuka np. konkretnego modelu plecaka na Facebooku czy Instagramie, po zalogowaniu do  programu lojalnościowego dostanie rekomendację dokładnie takiego produktu. Bezproblemowa obsługa klienta na wielu platformach stanie się standardem w 2021 roku.

Podsumowanie

Programy lojalnościowe w 2021 roku będą elastycznie dostosowywać się do użytkowników. To wokół potrzeb klientów skoncentruje się cała ich uwaga. Analiza danych statystycznych i wielokanałowe ścieżki kontaktu staną się absolutną podstawą. Dzięki temu wokół marek uda się zgromadzić aktywną i lojalną społeczność.

Zachęcamy do przeczytania podsumowania roku 2020 w programach lojalnościowych.