Blog
20 stycznia 2017

Jedna aplikacja zamiast wielu kart. Mobilny aspekt programów lojalnościowych w kontekście aplikacji Kekemeke (cz. 2)

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Bond Brand Loyalty, wśród czynników poprawiających doświadczenia z marką, a przekładających się na lojalność jest dostosowywanie programów do oczekiwań uczestników, prosta obsługa, partnerstwo w działaniu. Pod tym względem atutem wydają się więc być mobilne programy lojalnościowe, które spełniają powyższe wymagania uczestników.

Pierwsza część artykułu "Jedna aplikacja mobilna zamiast wielu kart - mobilny aspekt programów lojalnościowych w kontekście aplikacji Kekemeke" znajduje się w odnośniku.

Stopień dostosowania programu lojalnościowego do oczekiwań klientów przekłada się na jego efektywność. Zapewnienie komfortu uczestnictwa to dla organizatorów większa szansa na zatrzymanie dotychczasowych i pozyskanie nowych klientów, jak również wzrost ich zaangażowania w ramach programu lojalnościowego. W praktyce oznacza to większą częstotliwość odwiedzin lokalów marki i większe zainteresowanie jej ofertą.

Popularność programów lojalnościowych na rynku

Potwierdza to aplikacja Kekemeke, która okazała się bardzo udanym startup’em. Obecnie dostępna jest już w 500 miejscach na terenie całej Polski (nie tylko w dużych miastach), a korzysta z niej ponad 137 tysięcy osób – uczestników programów. Wprawdzie przygotowana głównie z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach, zwróciła też uwagę stosunkowo dużych marek – między innymi Piwiarnie Warki.

Początkowo największe zainteresowanie wzbudziła w branży gastronomicznej (restauracje, bary, kawiarnie), gdzie dostępnych jest najwięcej programów lojalnościowych – a zgodnie z badaniem „Lojalność konsumencka 3.0” uczestniczy w nich ponad 60% klientów. Badanie pokazało również poziom lojalności względem poszczególnych lokali:

  • 56% klientów lojalność wykazuje w stosunku do restauracji i barów, 
  • 10% klientów wykazuje lojalność w stosunku do kawiarni.

Ale szereg programów lojalnościowych dostępnych jest też w takich branżach, jak:

  • stacje paliw,
  • sklepy spożywcze,
  • sklepy odzieżowe,
  • usługi fryzjersko-kosmetyczne.

Podmioty prowadzące działalność w tych branżach stosunkowo szybko, więc wykazały zainteresowanie aplikacją Kekemeke, usprawniając obsługę wdrożonych u siebie programów lojalnościowych. Z czego więc wynika skuteczność tego narzędzia?

Technologiczny wymiar programów lojalnościowych

Kekemeke to rodzaj mobilnej aplikacji do obsługi programu lojalnościowego, umożliwiającej uczestnikom zbieranie punktów i późniejszą ich wymianę na nagrody. Aby uczestnik programu lojalnościowego mógł korzystać z aplikacji Kekemeke, musi być posiadaczem smartfon’a wyposażonego w jeden z trzech stosowanych obecnie systemów operacyjnych: Android, Windows, iOS.

Aplikację wystarczy pobrać bez konieczności dokonywania rejestracji. Jest ona swego rodzaju spisem firm, czyli partnerów, którzy w aplikacji umieścili karty swoich programów – a zatem realizujących program lojalnościowy z wykorzystaniem aplikacji. Wystarczy odnaleźć na liście organizatora wybranego programu, aby móc zapisać na swoim koncie przyznane punkty. Osoba obsługująca dokona tego, wpisując do narzędzia specjalny kod PIN, a w momencie połączenia z siecią, punkty natychmiast zostaną odnotowane na koncie uczestnika. Oprócz zbierania punktów i odbierania nagród, posiadacze Kekemeke mogą również w ramach aplikacji rekomendować sklepy, restauracje czy inne punkty usługowe.

Ale Kekemeke to nie tylko sprawna obsługa programu. Partnerzy mają tu możliwość reklamowania się – odpowiednie komunikaty są wysyłane osobom znajdującym się w pobliżu czy też uczestnikom wykazującym ograniczoną aktywność.

Mobilność przyszłością programów

Niewątpliwie dobrze opracowany program lojalnościowy obsługiwany z poziomu urządzenia mobilnego, to obecnie jedna z lepszych opcji budowania relacji z klientami. Technologiczne usprawnienia wspierają tak przecież ważną dla budowania lojalności komunikację na linii uczestnik-organizator.

 

Źródła: