Blog
28 listopada 2023

Jak wypromować program lojalnościowy w social mediach?

Możesz mieć nawet najlepiej przemyślany i zaprojektowany program lojalnościowy na świecie, jednak jeżeli nikt o nim nie usłyszy lub nikt nie będzie podekscytowany możliwością wzięcia w nim udziału, trudno Ci będzie odnieść sukces w tym zakresie. Konieczna jest więc odpowiednia promocja programu lojalnościowego, uświadamianie o tym klientów, skuteczne prezentowanie go we właściwej przestrzeni medialnej i przekonywanie konsumentów do podjęcia w nim uczestnictwa. Gdzie najlepiej to zrobić, jak nie w social mediach?! OK, tylko jak to zrobić?

Globalna wioska internetowa

Światowa populacja liczy już ponad 8 miliardów osób, z czego 5,44 mld posiada telefony komórkowe, 5,16 mld to użytkownicy Internetu, natomiast 4,76 mld – czyli 59.4% populacji to aktywni uczestnicy mediów społecznościowych. W Polsce 88,4% populacji to użytkownicy Internetu. Polski internauta w wieku od 16 do 64 lat spędza przeciętnie 6h 42 min dziennie online, średnia światowa to 6h 37 min (statystyki firmy Meltwater z 2023 r. zajmującej się monitoringiem mediów społecznościowych).  

Skoro więc poświęciłeś mnóstwo czasu i zasobów na zdobywanie obserwujących na Twitterze, Facebooku czy Instagramie, powinieneś wykorzystać te kanały do rozpowszechnienia informacji o korzyściach płynących z Twojego programu lojalnościowego.

Nagradzanie za działanie

Media społecznościowe pozwalają Ci budować społeczność i utrzymywać trwałe relacje z klientami, którzy mogą o każdej porze dnia szukać u Ciebie wsparcia, pozostawić komentarz pod Twoimi treściami, oznaczyć Twoją markę w recenzji czy też szukać Twojego produktu przed podjęciem decyzji zakupowej. Te wszystkie interakcje w social mediach dostarczają angażujące doświadczenia, które budują zaufanie do Twojej marki, co czyni je idealnym narzędziem zarówno do udoskonalania, jak i promowania programu lojalnościowego.

Nagradzanie klientów za podejmowanie działań w mediach społecznościowych to jeden z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych sposobów na zaangażowanie nowych członków programu lojalnościowego i umożliwienie im od razu zdobywania punktów.

Najczęściej używanymi platformami na świecie jest Facebook, zaraz po nim znalazły się serwisy YouTube oraz WhatsApp.

Najważniejsze serwisy społecznościowe jak Facebook, Instagram, Twitter, TikTok i YouTube oferują unikalne sposoby komunikowania wartości Twojego programu, począwszy od informowania klientów o nim, poprzez przedstawienie możliwości wzięcia w nim udziału, po zakomunikowanie tego, co klienci mogą w ramach programu zarobić.

Możesz więc zaoferować obecnym uczestnikom programu dodatkowe punkty za udostępnianie Twojej marki na ich kanałach społecznościowych i rozpowszechnianie informacji na temat programu lojalnościowego.

Znamienną rzeczą w mediach społecznościowych jest to, że Twoi klienci, dzieląc się z innymi informacjami o programie lojalnościowym, stają się w naturalny sposób ambasadorami Twojej marki. Reklamując Twój program lojalnościowy, potencjalnie rekrutują nowych jego uczestników.

Użytkownicy internetu spędzają najwięcej czasu na TikToku (23.5h/miesiąc), YouTubie (23.1h/miesiąc) oraz Facebooku (19.7h/miesiąc).

Jeżeli więc jeszcze Cię tam nie ma, znajdź sposób na włączenie popularnych kanałów komunikacyjnych takich, jak np. Instagram, TikTok i Twitter, do swojego programu nagród. Zapewnisz w ten sposób swoim odbiorcom więcej możliwości zdobycia punktów przed pierwszym zakupem. Znalezienie patentu na zintegrowanie popularnych platform społecznościowych z programem nagród dostarczy również Twoim klientom bardziej angażujące doświadczenia, zwiększając jednocześnie widoczność Twojej marki.

 

Analityka mediów społecznościowych, czyli jak udoskonalić program lojalnościowy

Możesz ulepszyć swój program, wykorzystując w tym celu analizy i konkretne dane. Jeżeli chcesz zamieścić swoje treści w mediach społecznościowych za pomocą zewnętrznych aplikacji lub bezpośrednio na konkretnej platformie, możesz monitorować swoje wyniki w social mediach i analizować kluczowe wskaźniki w czasie rzeczywistym. Pozwoli to nie tylko na wgląd w treści, z którymi angażują się użytkownicy, ale także pomoże Ci ustalić, dlaczego.

Konkluzja jest więc prosta - im więcej miejsc, w których możesz zareklamować swój program lojalnościowy, opanujesz, i im więcej przypomnień o jego wartości możesz zakomunikować, tym bardziej będzie on przyciągał uwagę klientów. Twój program nagród może stać się skuteczniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, jeśli po prostu udostępnisz go w mediach społecznościowych, przedstawiając jego cele, strategię i korzyści.