Blog
27 grudnia 2019

Jak tchnąć moc w program lojalnościowy? Motivation Direct tworzy nową odsłonę programu Elektroklub

Nawet 87% kupujących oczekuje od marek wdrożenia programu lojalnościowego. Tak duża liczba konsumentów wyrażających taką potrzebę ma odbicie w ilości powstających rozwiązań tego typu. Jak wśród tak wysokiej intensywności zachęt dla klienta sprawić, aby to nasz program lojalnościowy był dostrzegalny oraz rozpoznawany jako atrakcyjny? Rozwiązaniem jest efekt synergii korzyści płynący ze współpracy pomiędzy odmiennymi markami istotnymi dla danej grupy klientów oraz odpowiednie, przejrzyste mechanizmy działania prowadzące do natychmiastowej, spersonalizowanej gratyfikacji. Wszystko to zrealizowaliśmy dla naszego klienta.

Nowa odsłona programu Elektroklub

Elektroklub to funkcjonujący z powodzeniem program lojalnościowy realizowany przez  Schneider Electric, Signify (dawniej Philips Lighting) oraz NKT, kierowany do instalatorów, a polegający na kolekcjonowaniu punktów za zakupy w hurtowniach partnerskich. Ponieważ jednak każde rozwiązanie po pewnym czasie spotyka się z biernością użytkowników, również w tym wypadku konieczne okazały się modyfikacja założeń programu oraz przystosowanie do zmieniających się oczekiwań konsumentów. Zadanie to powierzono Motivation Direct, które opracowało i wykonało jego nową odsłonę.

Reaktywizacja dotychczasowych uczestników oraz pozyskanie nowych – takie były główne założenia, które stawialiśmy sobie podczas pracy nad nową odsłoną programu lojalnościowego. Przystępując do realizacji zadania, wiedzieliśmy, że sprawdzający się kilka lat temu mechanizm prostego zbierania punktów, nie wpływa już mobilizująco na użytkowników. Stąd też decyzja o rozszerzeniu mechaniki działania akcji. Program rozszerzono o obecność okresowych akcjach specjalnych zachęcających do zakupu określonych grup produktów i angażujących obecnych członków, za które można otrzymać specjalne, dodatkowe punkty wymieniane następnie na określone produkty z rozbudowanego katalogu nagród lub wykorzystać w charakterze doładowania karty pre-paid.

Korzyści płynące z wiedzy

Zakupy to jednak nie wszystko. Równie ważna jest fachowa wiedza, szczególnie gdy można w nią wpleść innowacyjne pomysły i elementy produktowe marek będących właścicielami programu. Oba te czynniki znalazły odzwierciedlenie w dedykowanym module szkoleniowym. Użytkownicy programu mogą zdobywać punkty, biorąc udział w szkoleniach online i jednocześnie zapoznawać się ze specyfiką i korzyściami płynącymi z użycia konkretnego asortymentu.

To jednak nie wszystko. Żaden mechanizm lojalnościowy nie przyniesie spodziewanych efektów, gdy korzyść będzie jedynie mglistą, nieokreśloną obietnicą. W Motivation Direct doskonale wiemy, że nie ma nic bardziej motywującego użytkowników do korzystania z programów lojalnościowych, niż wiedza dotycząca konkretnych benefitów. Stąd też program został poszerzony o funkcjonalność kalkulatora korzyści, za którego pomocą instalatorzy mogą sprawdzić, jeszcze przed zakupem, ile konkretnie punktów otrzymają po sfinalizowaniu transakcji. Co więcej, wraz z wynikami wyświetlana jest również informacja o konkretnej nagrodzie, którą mogą zdobyć za dokonane zakupy.

Kalkulator został ściśle powiązany z intuicyjną wyszukiwarką produktów, która zarówno znacząco ułatwia znalezienie elementów potrzebnych do wykonania instalacji, jak i wpływa na transparentność całego procesu, zachęcając osoby niebędące jeszcze członkami programu do dołączenia.

Natychmiastowa korzyść

Punkty otrzymywane za zakupy oraz zdobywanie wiedzy, wygodna wyszukiwarka produktów i kalkulator korzyści to elementy, dzięki którym udało się zaktywizować dotychczasowych uczestników programu oraz zachęcić nowe osoby do dołączenia do zabawy. Wszystko to niemożliwe byłoby jednak bez integracji z systemem sprzedażowym, dzięki czemu uczestnicy na bieżąco mają wgląd w ilość zgromadzonych punktów, które na konto trafiają natychmiast po zakupie. Ma to niebagatelne znaczenie dla efektywności całej mechaniki. Bieżąca gratyfikacja stanowi jeden z najważniejszych czynników wpływających na poziom zaangażowania w program oraz chęć powrotu do niego. Stąd też zadbanie o ten aspekt wynagradzania stało się jednym z podstawowych czynników wpływających na popularność programu wśród instalatorów.

Program ma moc

Wszystkie opisane wyżej działania pozwoliły odświeżyć funkcjonujący już program i tchnąć w niego moc, przyciągającą nowych użytkowników i aktywizującą tych już obecnych. Nowy wygląd witryny i poprawa user experience zatrzymały osoby, które brały już udział w zabawie, ponieważ otrzymują narzędzie, której jest intuicyjne w obsłudze i łatwe w użytkowaniu. Nie bez znaczenia jest również połączenie informacji produktowych z modułem szkoleniowym, dzięki czemu możliwe jest budowanie świadomości marki i zwiększanie sprzedaży. Lojalni klienci – jak pokazują statystyki – generują nawet 80% dochodów firmy. Warto więc poczynić odpowiednie starania.

Jeżeli zainteresował Cię temat programów lojalnościowych zachęcamy do przeczytania naszego wpisu o nowym programie lojalnościowym Costa Coffee.