Blog
19 listopada 2018

Jak docenić wiernych użytkowników? Innowacyjny pomysł Hotelu Atlantis

Wyobraź sobie sytuację, że fanpage, który prowadzisz z oddaniem, gromadzi milion lików? Co robisz, aby uczcić ten wyjątkowy moment? Zdumiewającej inspiracji w tym względzie dostarcza Hotel Atlantis w Dubaju, który z okazji zgromadzenia tak niewiarygodnej liczby fanów na swoim Facebooku, postanowił udostępnić im jeden ze swoich apartamentów zupełnie za darmo.

Luksusowa noc dla fanów

Hotel Atlantis w Dubaju to jeden z tych obiektów architektonicznych, których chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Każdy z nas kojarzy charakterystyczny, lekko wydłużony kształt budynku umieszczony na sztucznej wyspie w kształcie palmy. Miejsce cieszy się niezwykłą popularnością w mediach społecznościowych. Wystarczy wspomnieć, że w 2017 roku obiekt został ogłoszony najczęściej fotografowanym i zamieszczanym na Instagramie hotelem w Europie i Bliskim Wschodzie.

Rozpoznawalność sieciową postanowili wykorzystać menedżerowie, którzy wpadli na błyskotliwy pomysł udostępniania jednego z komfortowych apartamentów osobom, które lubią fanpage’a. Co zrobić, aby spędzić noc w tak luksusowym miejscu? Wystarczy obserwować stronę obiektu na portalu społecznościowym, zarejestrować się na specjalnej stronie internetowej i podać trzy alternatywne daty planowanego pobytu. Spośród wszystkich zgłoszeń losowani są szczęśliwcy, w których ręce oddawany jest dostęp do apartamentu – drzwi do pokoju otwierane są, a jakże inaczej – za pomocą danych do logowania na Facebooku.

Program motywacyjny 2.0

Działanie podjęte przez hotel to nowatorskie podejście do budowania wizerunku tego typu obiektów i wariacja na temat nowoczesnego programu motywacyjnego. Akcja stanowi efektywny sposób dotarcia do młodszej części społeczeństwa – pokolenia, dla którego sieć jawi się nie jako alternatywna rzeczywistość, ale naturalne „miejsce” inicjowania działań przenoszonych potem do realnego życia.

Przenikanie dwóch odrębnych dotąd światów doskonale widać na przykładzie realizowanej strategii. Działanie rozpoczęte za pośrednictwem Social Media przy odrobinie szczęścia może przerodzić się w rzeczywistą przygodę doświadczoną w świecie analogowym. Łączenie tych dwóch środowisk zwiększa atrakcyjność całego pomysłu, skupia uwagę potencjalnych klientów marki oraz całej branży.

O tym, że działanie tego rodzaju sprawdza się, najlepiej świadczą wyniki prowadzonej kampanii. Ekskluzywność nagrody, jak i nośność tematu sprawiła, że akcja stała się viralem, który jeszcze bardziej zintensyfikował tempo przyrastania osób obserwujących obiekt w mediach społecznościowych. Cel, którym było zwiększenie przywiązania i rozpoznawalności marki, został więc osiągnięty z nawiązką.

Jak pokazuje powyższy przykład, program motywacyjny nie zawsze musi polegać na zbieraniu punktów, które wymieniamy na nagrody. Być może przywołany przykład niekonwencjonalnego podejścia do tej kwestii zaowocuje własnymi indywidualnymi pomysłami, które przyczynią się do osiągnięcia pożądanych efektów biznesowych.