Blog

31 maja 2016

5 sposobów na to, aby pozyskać więcej klientów do programu lojalnościowego

Zależy Ci, aby pozyskać więcej uczestników do swojego programu lojalnościowego? Bez wątpienia tak! Szczególnie, iż, jak pokazują statystyki, aż 82% konsumentów chętniej korzysta z oferty sklepów, które posiadają własne programy lojalnościowe. Oto pięć sposobów na to, by zwiększyć zainteresowanie swoim programem i zyskać nowych członków oraz by programy lojalnościowe dla klientów były bardziej atrakcyjne.

1. Proste zasady i wizualny content

Należy upewnić się, iż program lojalnościowy dla klientów posiada jasne i przejrzyste zasady uczestnictwa i nagradzania. Jeśli konsumenci mają problem ze zrozumieniem w jaki sposób zbierać punkty i jak odbierać nagrody, niezwykle trudno będzie przyciągnąć nowych uczestników. Dlatego też, główna idea programu powinna być wyrażona w jednym, prostym zdaniu, np. „jeden punkt za każdą wydaną złotówkę” czy też „zdobądź 100 punktów i odbierz nagrodę”. Ważne również, by obsługa programów lojalnościowych była profesjonalnie zorganizowana i łatwo dostępna dla konsumentów, którzy mają jakieś pytania, co do obowiązujących zasad.

Warto również zaprezentować zasady programu, system zdobywania punktów i strukturę nagród w formie przejrzystej wizualizacji. Formy obrazkowe są obecnie bardzo popularne i doskonale przyswajalne przez konsumentów, dlatego warto je wykorzystywać w celu zachęcenia klientów do uczestnictwa w programie lojalnościowym.

2. Rejestracja z dodatkową korzyścią

Doskonałym sposobem na zmotywowanie kupujących do zarejestrowania w programie lojalnościowym jest zaoferowanie im dodatkowej korzyści wynikającej z rejestracji w programie. Mogą to być np. podwojone punktu za rejestracje, bon rabatowy na kolejne zakupy czy możliwość otrzymania jakiegoś gratisu. W tym aspekcie kluczowe znacznie ma marketing lojalnościowy. Warto wykorzystać jego możliwości i dać konsumentom powód, który zachęci ich do włączenia się do programu.

3. Nagrody warte zaangażowania

Zaangażowanie i chęć uczestnictwa w programie lojalnościowym są uzależniona od atrakcyjności oferowanych w nim nagród. Jeśli nie trzeba czekać zbyt długo na uzyskanie nagrody w programie, a sama nagroda jest dla konsumentów wartościowa, znacznie łatwiej będzie zainteresować programem nowe osoby. Oczywiście, nie należy oferować nagród za darmo, ale próg punktowy powinien być na tyle niski, by zatrzymywał uczestników w programie i zachęcał do dalszego zaangażowania. W tym celu, warto zastosować na przykład wielopoziomową strukturę nagród.

4. Pozyskiwanie adresów e-mail online

W celu pozyskania nowych członków do programu, warto również wykorzystać możliwości nowoczesnych mediów internetowych. Bardzo pomocnymi narzędziami są strona internetowa firmy oraz posiadane przez nią kanały społecznościowe, na których warto umieścić czytelny formularz rejestracyjny. Następnie, posiadając zbiór adresów e-mailowych osób zainteresowanych programem lojalnościowym, warto przypominać im o nim oraz o korzyściach wynikających z uczestnictwa poprzez regularnie wysłany mailing.

5. Promowanie programu w wielu kanałach

Promowanie programu lojalnościowego stanowi kluczowy aspekt dla pozyskania nowych uczestników. Dlatego też, należy mówić o nim dużo i w różnych kanałach. Warto w tym celu wykorzystać własną stronę internetową, gdzie można zamieścić banner z informacją o programie, i kanały społecznościowe, które dają możliwość udostępnienia linku z informacjami na temat programu, prowadzenia dyskusji i zachęcania fanów do dzielenia się opiniami na jego temat. Ponadto dobrym rozwiązaniem jest również umieszczenie plakatów informujących o programie w sklepach stacjonarnych oraz rozdawanie wizytówek i ulotek.