Zamień punkty na pieniądze, czyli karty przedpłacone w praktyce
Karty przedpłacone, zwane również karty pre-paid są coraz częściej wykorzystywane w programach motywacyjnych. Stanowią bardzo wygodny sposób zamiany punktów na na nagrody lub pieniądze, które każdy może wydać na dowolny cel. Są dobrym sposobem motywacji uczestników do działania.
Spis treści
- Co zrobić, aby karta pre-paid spełniała swoje funkcje?
- Krok po kroku
- Warto pamiętać...
Co zrobić, aby karta pre-paid spełniała swoje funkcje?
Karta przedpłacona, to efektywny sposób dystrybucji środków za realizacje celów sprzedażowych, sprawdza się idealnie przy długoterminowych programach motywacyjnych, a w szczególności tam, gdzie występują ich reedycje. Dodatkowo może być stosowana jako sposób na dystrybucje tzw. upustów handlowych dla dystrybutorów czy hurtowni.
Jeśli karty przedpłacone mają być opłacalne i w satysfakcjonujący nas sposób spełniać swoje funkcje, należy najpierw przygotować kilka rzeczy:
- Customizacja. Wiele daje dostosowanie karty do oczekiwanego wizerunku firmy. Kryje się pod tym między innymi odpowiedni projekt graficzny – koniecznie musi się na niej znaleźć logo oraz nazwa firmy, czyli elementy identyfikacyjne organizatora akcji. Dzięki temu osobie obdarowanej takim upominkiem stale przypominamy o uczestnictwie w konkretnym programie i o tym, od kogo dana nagroda została otrzymana. Warto rozważyć także wygląd np. kopert, które przesyłane będą do klientów czy spersonalizowane opakowania, w których karty zostaną wręczone beneficjentom. Dzięki temu firma zbuduje sobie wiarygodny wizerunek profesjonalnej, rzetelnej i uczciwej firmy. Całym procesem customizacji powinna zarządzać profesjonalna firma zewnętrzna, oferująca wsparcie w zakresie realizacji takiego programu. Dzięki temu sam organizator nie musi podejmować innych dodatkowych działań i wysiłków. Bowiem na życzenie klienta zostanie przygotowane wszystko, co jest potrzebne.
- Aktywacja karty. Kiedy wszystkie wyżej wymienione rzeczy zostaną już dopilnowane, należy zgłosić się do odpowiedniego podmiotu wydającego karty przedpłacone. Jednym z takich podmiotów jest Motivation Direct.
- Bieżące doładowywanie.
- Kontrola wymiany punktów.
Krok po kroku
Należy aktywować karty dla uczestników. Organizator ponosi wyłącznie koszty aktywacji takich kart. Natomiast w późniejszym czasie, w trakcie realizacji programu dokonuje jedynie ich doładowań, co skraca czas pomiędzy uzyskaniem prawa do gratyfikacji, a faktycznym jej otrzymaniem przez beneficjenta.
W przypadku projektów z nagrodami rzeczowymi muszą być one nabywane na bieżąco, tak aby były one stale dostępne w odpowiedniej ilości. Jest to związane z koniecznością ich przechowywania i regularnym monitoringiem terminów przydatności, dotyczy w szczególności produktów mających określoną datę użycia.
Warto pamiętać...
Karta przedpłacona to tylko jeden ze sposobów nagradzania. Efektowny program musi być dokładnie zaplanowany i właściwie przygotowany. Ważna jest również dobra komunikacja między uczestnikami, bieżące zarządzanie programem – jego dokładna kontrola oraz sporządzanie raportów. Dopiero później, kiedy cel zostanie osiągnięty, nagrody – ich przyznawanie i dystrybucja. Niektóre firmy doskonale to rozumieją i dlatego decydują się na pełny outsource programów kartowych do wyspecjalizowanych podmiotów zewnętrznych zajmujących się programami motywacyjnymi i lojalnościowymi.