Blog
26 stycznia 2022

Trendy w programach lojalnościowych na rok 2022

Rok 2021 już za nami, podobnie jak w roku 2020 stał on pod znakiem pandemii COVID-19. W ubiegłym roku, dostawcy programów lojalnościowych musieli dostosować się do panującej na świecie sytuacji. Rok 2022 to nowe wyzwania, a co za tym idzie nowe trendy w programach lojalnościowych. Na co zatem musimy nastawić się w rozpoczętym właśnie roku?

Spis treści

  • Subskrypcja to opcja nr. 1 w programach lojalnościowych
  • Większa autentyczność i elastyczność programów lojalnościowych
  • Programy lojalnościowe będą angażować i nagradzać NFT

Subskrypcja to opcja nr. 1 w programach lojalnościowych

Jeśli przewidujemy trendy w programach lojalnościowych 2022 to musimy zacząć od usługi subskrypcji. Marki będą starały się wprowadzić taką usługę, przede wszystkim by zrekompensować utracone przychody i koszty rozszerzenia oferty po pandemii. Dzięki subskrypcji członkowie będą nadal otrzymywać korzyści pomimo potencjalnego spadku aktywności. Subskrypcje zapewnią też dodatkowe przychody markom, które powinny pomóc zrównoważyć potencjalne spadki w bardziej tradycyjnych strumieniach przychodów.


Większa autentyczność i elastyczność programów lojalnościowych

Konsumenci chcą wchodzić w interakcję i inwestować w marki, które pasują do ich stylu życia oraz przekonań. Oczekują, że związek będzie wzajemny, w przeciwnym razie zmienią markę, z którą chcą się utożsamiać. Pamiętaj jednak, ze bycie autentycznym nie oznacza nieomylności! Każdy popełnia błędy, ale klienci doceniają te marki, które są empatyczne, potrafią szybko naprawić błędy oraz okazują uznanie dla czasu i wysiłku pracowników. Obserwując więc trendy w programach lojalnościowych 2022 pamiętaj, by dostosować się do potrzeb i oczekiwań Twoich klientów, a na pewno z Tobą zostaną.

Programy lojalnościowe będą angażować i nagradzać NFT

NFT czyli niewymienne tokeny, istnieją już od dekady, ale ich popularność gwałtownie wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat. Nasze przewidywania wskazują na to, że trendy w programach lojalnościowych 2022 mogą sprawić, że programy będą korzystać z tych ofert na różne sposoby – od grywalizacji zaangażowania po nowe, eksperymentalne oferty wykupu. Coraz więcej marek poszukuje NFT jako sposobu na interakcję z globalną publicznością i angażowania coraz bardziej zaawansowanych technologicznie konsumentów. Ponieważ taka waluta przenika gospodarkę rynkową, należy dążyć do tego, aby transakcje NFT stawały się coraz bardziej popularne w programach lojalnościowych.

Rok 2022 postawi przed konsumentami i markami nowe wyzwania, którym będą musieli sprostać. Który z naszych typów okaże się strzałem w dziesiątkę? O tym przekonamy w nadchodzących miesiącach!