Blog
18 listopada 2021

Strategia programu lojalnościowego dostosowana do zmieniających się potrzeb klientów

Priorytety i potrzeby klientów zmieniają się bardzo dynamicznie, zależne są od wielu czynników: pory roku, nadchodzących świąt, itp. Czasem po prostu wynikają z ludzkiej potrzeby zmiany z tego, co było atrakcyjne przez dłuższy czas, na coś nowego. Twoja firma powinna nadążać za zmieniającymi się wymaganiami klientów, do tego potrzebna jest dobra strategia programu lojalnościowego.

Priorytety klientów

Skutki wydarzeń z 2020 roku, zwłaszcza te finansowe, zmusiły ludzi do zmiany priorytetów, tego gdzie i jak często dokonują zakupów. Priorytet biorą tutaj najważniejsze potrzeby, a co za tym idzie mniej prawdopodobnie staje się świadome sięganie po nowości. Sprostanie oczekiwaniom klientów nie jest łatwe. Jeżeli masz już program lojalnościowy, musisz ponownie nawiązać kontakt z klientem. Musisz pokazać, że Ci zależy i rozpocząć wymianę oferowanych wartości. Zbierz informacje o nowych priorytetach oraz potrzebach klientów, o ich wzorach wydatków i wartościach. Może to oznaczać, że strategia programu lojalnościowego ulegnie zmianie, będziesz musiał wprowadzić dodatkowe korzyści, a nawet poszerzyć dotychczasowy katalog nagród.

Kilka sposobów żeby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów

Przedstawimy kilka sprawdzonych sposobów na łatwe dostosowanie strategii programu lojalnościowego do zmieniających się potrzeb klientów:

  1. Daj klientom coś jako „pierwsze”

W tym przypadku wszystko zależy od Ciebie, co rozumiesz jako „pierwsze”. Uczestnicy programu mogą jako pierwsi otrzymać:

  • informacje o nowych produktach,
  • prototypy do przetestowania i wyrażenia opinii
  • dostęp do wyprzedaży
  • bezpłatne zaproszenia na premiery produktów lub inne wydarzenia branżowe.

 Dzięki temu odbiorcy poczują się docenieni.

  1. Uczcij z klientami rocznicę rejestracji w programie

Strategia programu lojalnościowego powinna łączyć Twoją firmę z klientem, jak to zrobić? Skonfiguruj swoją platformę nagród tak, aby rozpoznać rocznicę rejestracji każdego użytkownika w programie i automatycznie wysyłać ukierunkowaną ofertę dostosowaną do jego konkretnych preferencji na podstawie wcześniejszych zakupów.

Dobra platforma pozwoli Ci również na skonfigurowanie jej do wysyłania prezentów urodzinowych, w różnych formach np. czek BLIK czy zniżka na następne zakupy.

  1. Bony zawsze w modzie

Każda strategia programu lojalnościowego opiera się na utrzymaniu jak największej ilości klientów. Dlatego naturalnym jest, że firma nagradza stałych klientów rabatami na własne produkty bądź usługi. Może jednak warto rozważyć bon lub kartę upominkową? Bon do kina czy księgarni pomoże w zbudowaniu wizerunku firmy, która dba o społeczność i pokaże, że naprawdę chcesz nagrodzić swoich klientów prezentem, który poprawi ich dzień.

Strategia, która jest skuteczna

Dziś podaliśmy tylko kilka sposobów na dostosowanie strategii programów lojalnościowych do potrzeb Twoich klientów, takich może być oczywiście więcej. Strategia programu lojalnościowego może obejmować losowanie nagród czy darmowe porady odnośnie korzystania z Twoich produktów. Twoim zadaniem jest obserwacja odbiorców i dostosowanie strategii do ich rzeczywistych oczekiwań. Nie czekaj dłużej, wyjdź naprzeciw swoim odbiorcom!