Blog
31 maja 2022

Spraw, aby Twoi klienci byli szczęśliwi!

Zachęcenie klientów do wzięcia udziału w programie lojalnościowym, a następnie utrzymanie ich zaangażowania to oczywiście wyzwanie. W jaki sposób przygotować program, który będzie dla nich atrakcyjny i jednocześnie spełni założony cel, zwiększając ich zadowolenie? Poniższe wskazówki na pewno Ci w tym pomogą.

Dowiedz się, co ich motywuje

Wiedza na temat potrzeb, preferencji i nawyków Twoich klientów to klucz do sukcesu programów lojalnościowych, które zwiększają ich zadowolenie wynikające z kontaktu z Twoją marką. Postaraj się odpowiedzieć na pytania: Co lubią? Czym się interesują? Jakie są ich doświadczenia z Twoją marką? Dzięki temu jesteś w stanie zdobyć dokładne informacje na temat tego, co ich motywuje oraz co w rzeczywistości może ich zachęcić do wzięcia udziału w programie. Następnie możesz przygotować odpowiednią strategię, ofertę wartości, mechanizmy dostosowane do oczekiwań.

Realizację takich badań możesz zlecić lub wykorzystać dostępne kanały w mediach społecznościowych, ankiety na stronach internetowych, a nawet newsletter.

Ułatw  zbieranie punktów i odbieranie nagród

Fizyczne karty lojalnościowe, na których zbierane są punkty lub pieczątki stają się już przeszłością. Dziś coraz bardziej liczy się cyfrowość i mobilność, które ułatwiają nam nie tylko udział w programie lojalnościowym, ale także samo nagradzanie klientów. Na rynku istnieje wiele aplikacje które spełniają rolę portfela kart lojalnościowych. Wdrożenie aplikacji mobilnej skierowanej do uczestników programu może o wiele skuteczniej zachęcić ich do wzięcia udziału niż standardowe, plastikowe karty lojalnościowe. Główną przewagą takich aplikacji jest możliwość bieżącego podglądu postępów, np. liczby zebranych punktów czy sprawdzanie aktualnych promocji w dowolnym momencie, zamówienie nagrody. Innym rozwiązaniem jest wdrożenie strony PWA (Progressive Web App) dzięki której uczestnik otrzyma stronę, która wygląda jak  aplikacja. Co ciekawe, wejście na stronę może odbyć się również w trybie offline dzięki zapisanym danym. Oznacza to, że uczestnik ma dostęp do strony mimo braku połączenia z siecią i jest znaczną przewagą w stosunku do standardowej strony www.

Dla organizatora jest to natomiast okazja do wdrożenia dodatkowych działań marketingowych zwiększających udział czy zaangażowanie klientów w programie. Za pomocą dedykowanej aplikacji internetowej możemy wysyłać dodatkowe przypomnienia i wiadomości SMS, prowadzić zautomatyzowane kampanie, czy wdrażać jednorazowe akcje specjalne, o których klienci dowiedzą się niemal natychmiast poprzez powiadomienia.

Powiąż program z wartościami Twojej marki

Warto pamiętać, że o skuteczności programu lojalnościowego świadczy jego powiązanie z marką. Od rodzaju działalności i jej charakteru zależy przyjęcie odpowiedniej mechaniki, np. opartej na rabatach, prowizjach czy gratisach. Dzięki temu możesz zaoferować odpowiednie korzyści dla uczestników będących dotychczasowymi klientami, którzy już z pewnych powodów zainteresowali się Twoją marką. Dobrym sposobem jest przyjęcie założenia, że program lojalnościowy stawni przedłużenie współpracy z firmą. Powinien więc opierać się na wartościach, które komunikujesz odbiorcom na co dzień.