Blog
01 maja 2024

Program lojalnościowy dla elektryków, wykonawców i instalatorów

Długotrwałe działania marketingowe mające na celu zbudowanie lub wzmocnienie relacji z profesjonalistami i nagrodzenie tych, którzy są z perspektywy dystrybutorów, producentów oraz hurtowników najlepsi, to główne założenia skutecznego programu lojalnościowego.  Jednym z nich jest ogólnobranżowy, multibrandowy program Voltimum Plus, który wdrożyliśmy dla szerokiej społeczności fachowców branży elektrycznej. Dołączenie do niego było niezwykle proste, a korzyści okazały się nieocenione!

Międzynarodowa społeczność branżowa w jednym miejscu

Zasadniczym zadaniem programu lojalnościowego Voltimum Plus, wdrożonego przez Motivation Direct we współpracy z portalem Voltimum, było przede wszystkim zintensyfikowanie efektywności sprzedaży w hurtowniach partnerskich poprzez zachęcenie elektryków, wykonawców i instalatorów do dokonywania w nich codziennych zakupów

Voltimum to jeden z największych portali internetowych udostępniających merytoryczną wiedzę oraz specjalistyczne informacje o produktach, szkoleniach i nowościach z globalnego rynku elektrycznego. Społeczność skupiona wokół tej marki liczy ponad 400 tys. osób, wśród których znajdują się w głównej mierze instalatorzy, wykonawcy oraz hurtownicy. 

Robisz zakupy – dostajesz nagrody, czyli Voltimum Plus w praktyce

Za każdy zakup produktów promocyjnych (stacjonarny lub online) uczestnik programu Voltimum Plus otrzymywał punkty, które były automatycznie przeliczane i dodawane do jego indywidualnego konta (dzięki integracji API systemu sprzedażowego). Zgromadzenie odpowiedniej liczby punktów uprawniało użytkownika do ich wymiany na dowolnie wybrane nagrody dostępne w obszernym katalogu

Interesującym i popularnym rozwiązaniem programu stała się możliwość zapisania się na branżowe

  • webinaria,
  • szkolenia,
  • wydarzenia online,

na których uczestnicy Voltimum Plus mogli poszerzać swoją wiedzę. Udział w nich dawał również możliwość zdobywania punktów w programie.

Nagradzanie elektryków i instalatorów za zakupy dokonane u partnerów hurtowych uczestniczących w programie pozwoliło na skuteczne wsparcie sprzedaży, a także na znaczne zwiększanie zasięgu dystrybutorów oraz producentów. Średnia wartość koszyka zakupowego fachowców branży elektrycznej była wysoka, a produkty, które kupowali, miały strategiczne znaczenie sprzedażowe.

Stworzyliśmy zatem program lojalnościowy, który zrzeszał i przynosił korzyści wszystkim jego uczestnikom (tylko w samej Wielkiej Brytanii w akcji promocyjnej wzięło udział ok. 6000 uczestników, a partnerowało wydarzeniu 6 producentów i 5 dystrybutorów)!

Voltimum Plus – korzyści dla wszystkich

  • Skuteczny i efektywny program lojalnościowy skupiający profesjonalistów.
  • Zwiększenie zasięgu portalu Voltimum.
  • Stworzenie zaangażowanej i lojalnej społeczności z branży elektrycznej.
  • Szybszy rozwój międzynarodowy marki Voltimum.
  • Kilka tysięcy aktywnych uczestników w ciągu kilku miesięcy od uruchomienia programu w UK.
  • Większa sprzedaż i wyższe przychody dla producentów i dystrybutorów.
  • Rozszerzenie zasięgu, zwiększenie zaangażowania i przyspieszenie rozwoju społeczności instalatorów.
  • Rosnące zainteresowanie nowych marek z branży elektrycznej programem Voltimum Plus.
  • Większa motywacja zakupowa uczestników wynikająca z możliwości zdobycia cennych nagród.
  • Możliwość poszerzenia wiedzy poprzez profesjonalne webinaria, szkolenia oraz liczne wydarzenia online.

Motivation Direct i inni współtwórcy sukcesu programu

Zadaniem Motivation Direct w programie Voltimum Plus było przede wszystkim stworzenie nowoczesnej platformy lojalnościowej oraz sprawna obsługa procesu wysyłki nagród do uczestników. W cały proces opracowania programu zaangażowani byli najwięksi w branży elektrycznej dystrybutorzy, w tym m.in.

  • CEF,
  • KEW Electrical,
  • Shop4,
  • Medlock Electrical Distributors,

a także międzynarodowi producenci: 

  • Schneider Electrical,
  • Signify,
  • LINIAN,
  • WAGO.

Taka współpraca musiała zakończyć się międzynarodowym sukcesem!