Blog
18 grudnia 2015

Nagrody w programach lojalnościowych

Jakie nagrody wybrać dla uczestników programu, który organizujemy? Jakie produkty przykują uwagę odbiorców i zmotywują do realizacji postawionych przed uczestnikiem celów? Jak podejść do kwestii doboru nagród? Czy kierować się badaniami rynku? Czy skupić na potrzebach wybranej do programu grupy docelowej? Z jakich kategorii produkty dobrać?

Tego typu pytania wciąż zadają sobie osoby odpowiedzialne na wdrożenie programu motywacyjnego, lojalnościowego, wsparcia sprzedaży, czy konkursu lub loterii dla wybranej grupy uczestników.

Dobór nagród

Wiedząc jak ważna jest nagroda za udział w proponowanych zadaniach należy dobrać takie produkty, które będą pożądane przez wszystkich uczestników. Czy to możliwe? Oczywiście! Najlepszym rozwiązaniem jest umożliwienie przygotowania bogatego katalogu nagród z jak największą liczbą produktów – tak, aby każdy uczestnik mógł wybrać nagrodę odpowiednią dla siebie. Motivation Direct posiada katalog nagród z tysiącem produktów – dostęp do nagród nie wymaga mrożenia budżetu klienta, ponieważ w katalogu online wyświetlane są tylko dostępne, najnowsze produkty wielu producentów i firm. Pełna obsługa zamówień (magazynowanie, dostawa pod drzwi uczestnika, obsługa reklamacji i zwrotów, obsługa podatkowa) – wszystko w jednym miejscu.

Jakie nagrody cieszą się największym zainteresowaniem?

Od lat niezmiennie nuberem jeden są karty podarunkowe (bezgotówkowy pieniądz). Drugie miejsce zajmują drobne AGD (typu suszarki, żelazka, odkurzacze), a trzecie elektronika. Nie bez znaczenia pozostają również licznie zamawiane nagrody typu biżuteria, galanteria, kosmetyki. Prowadząc program należy zawsze mieć również na uwadze nowinki technologiczne i sezonowość proponowanej oferty – nagrody dobrze dobrane muszą uwzględniać również okres, w którym prowadzimy program.

Średnia wartość koszyka to niespełna 200 zł, co wskazuje na to, że uczestnicy wolą zamówić kilka drobnych nagród, niż jedną o wyższej wartości.