Blog
18 grudnia 2015

Nagrody w programach lojalnościowych

Jakie nagrody wybrać dla uczestników programu, który organizujemy? Jakie produkty przykują uwagę odbiorców i zmotywują do realizacji postawionych przed uczestnikiem celów? Jak podejść do kwestii doboru nagród? Czy kierować się badaniami rynku? Czy skupić na potrzebach wybranej do programu grupy docelowej? Z jakich kategorii produkty dobrać?

Tego typu pytania wciąż zadają sobie osoby odpowiedzialne na wdrożenie programu motywacyjnego, lojalnościowego, wsparcia sprzedaży, czy konkursu lub loterii dla wybranej grupy uczestników.

Spis treści

  • Dobór nagród
  • Jakie nagrody cieszą się największym zainteresowaniem?

Dobór nagród

Wiedząc jak ważna jest nagroda za udział w proponowanych zadaniach należy dobrać takie produkty, które będą pożądane przez wszystkich uczestników. Czy to możliwe? Oczywiście! Najlepszym rozwiązaniem jest umożliwienie przygotowania bogatego katalogu nagród z jak największą liczbą produktów – tak, aby każdy uczestnik mógł wybrać nagrodę odpowiednią dla siebie. Motivation Direct posiada katalog nagród z tysiącem produktów – dostęp do nagród nie wymaga mrożenia budżetu klienta, ponieważ w katalogu online wyświetlane są tylko dostępne, najnowsze produkty wielu producentów i firm. Pełna obsługa zamówień (magazynowanie, dostawa pod drzwi uczestnika, obsługa reklamacji i zwrotów, obsługa podatkowa) – wszystko w jednym miejscu.

Jakie nagrody cieszą się największym zainteresowaniem?

Od lat niezmiennie nuberem jeden są karty podarunkowe (bezgotówkowy pieniądz). Drugie miejsce zajmują drobne AGD (typu suszarki, żelazka, odkurzacze), a trzecie elektronika. Nie bez znaczenia pozostają również licznie zamawiane nagrody typu biżuteria, galanteria, kosmetyki. Prowadząc program należy zawsze mieć również na uwadze nowinki technologiczne i sezonowość proponowanej oferty – nagrody dobrze dobrane muszą uwzględniać również okres, w którym prowadzimy program.

Średnia wartość koszyka to niespełna 200 zł, co wskazuje na to, że uczestnicy wolą zamówić kilka drobnych nagród, niż jedną o wyższej wartości.