Blog
14 marca 2024

Jak zapowiada się rok 2024 dla rynku e-commerce? Jakie trendy i innowacje będą odpowiadać za zmiany w sprzedaży internetowej?

Witaj w świecie, w którym granice e-commerce ulegają zatarciu, a kolejne, pojawiające się co chwilę innowacje kreują zupełnie nową rzeczywistość. Właśnie tak zapowiada się rok 2024. Będzie to czas niezwykle dynamicznych zmian, w których główną rolę odegra rosnąca troska o prywatność danych, zwiększający się wpływ nieoczywistych kanałów sprzedaży oraz, oczywiście, relacje B2B. Zobacz, jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość e-commerce.

Handel B2B ma znaczenie. W 2024 roku będzie mieć jeszcze większe!

Ewolucja w handlu B2B zmienia zasady gry w e-commerce. Co najmniej od roku platformy handlowe rozszerzają swoje możliwości pod tym właśnie kątem, starając się sprostać oczekiwaniom sektora produkcji i dystrybucji, kładąc jednocześnie nacisk na bezproblemowe doświadczenia zakupowe i zwiększając satysfakcję klientów.

Już w 2023 roku zauważono, iż sektor B2B wchodzi w zupełnie nową erę, w której kluczowym aspektem staje się udoskonalenie procesu zakupowego. Platformy e-commerce skierowane do biznesu zaczęły intensyfikować swoje wysiłki, aby zaoferować swoim klientom bardziej intuicyjne, szybkie i skrojone na miarę interfejsy użytkownika. Koncentracja na doświadczeniach zakupowych, które odpowiadają na specyficzne potrzeby przedsiębiorstw, bardzo szybko zaczęła się przekładać na większą satysfakcję klientów i efektywność w realizacji zamówień. W tej nowej erze zakupów B2B – jaką jest i jaką będzie rok 2024 – integracja zaawansowanych technologii staje się standardem pozwalającym firmom osiągać lepsze wyniki oraz budować trwalsze relacje z partnerami biznesowymi. Obowiązkowym staje się wykorzystanie narzędzi AI dla lepszego rozumienia preferencji klientów, a także do automatyzacji wielu procesów.

Prywatność w sieci jeszcze nigdy nie była tak ważna. W 2024 roku będzie to priorytet konsumenta

Świadomość użytkowników internetu rośnie, a wraz z nią ich wymagania dotyczące ochrony danych osobowych. Marki dążą do znalezienia równowagi pomiędzy personalizacją oferty, a poszanowaniem prywatności, stawiając na programy lojalnościowe i zaawansowane cyberbezpieczeństwo.

W obliczu rosnącej liczby zagrożeń kwestia ochrony informacji osobowych nabiera nowego znaczenia. Firmy w branży e-commerce muszą teraz znaleźć złoty środek łączący dostarczanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych z zapewnieniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych swoich klientów. Działania takie, jak wdrożenie zaawansowanych systemów szyfrowania, transparentna polityka prywatności oraz umożliwienie użytkownikom większej kontroli nad ich danymi, staną się w 2024 roku kluczowe dla budowania zaufania i lojalności klientów.

Rewolucja w sprzedaży D2C. W jaki sposób TikTok i inne kanały zmienią w 2024 roku sposób dotarcia do konsumenta?

TikTok i inne nowoczesne kanały mediów społecznościowych już wcześniej zainicjowały rewolucję w sprzedaży bezpośredniej skierowanej wprost do konsumentów (D2C). Wykorzystując swoją unikalną zdolność do tworzenia angażujących i wizualnie przyciągających treści, zaczęły docierać do odbiorców z zaskakującą łatwością. Ta nowa era sprzedaży charakteryzuje się bezpośrednią interakcją z konsumentami, oferując im unikalne doświadczenia zakupowe, które są zarówno osobiste, jak i dostosowane do indywidualnych preferencji użytkowników. W 2024 roku platformy te staną się nie tylko kanałami promocyjnymi, ale także potężnymi, pełnoprawnymi narzędziami sprzedażowymi. Umożliwią korzystającym z nich markom dotarcie do nowych grup klientów i budowanie z nimi głębszych relacji. Takie właśnie podejście już dziś przekłada się na zwiększoną lojalność i wartość transakcji. W rozpoczętym właśnie 2024 roku trend ten będzie doskonale widoczny.