Blog

01 marca 2017

Jak było, a jak będzie na rynku programów lojalnościowych? Podsumowanie 2016 i trendy 2017 roku

Znaczenie programów lojalnościowych jako strategii budowania trwałych relacji marki z klientami wciąż rośnie. Każdego roku na rynku przybywa tego rodzaju rozwiązań – tak było w 2016 i tak też będzie w 2017 roku. Aby jednak program lojalnościowy zapewnił oczekiwane rezultaty, musi mieć formę atrakcyjną dla uczestników. O czym należy wiedzieć, planując strategię lojalnościową?

Skuteczność programu lojalnościowego wynika z liczby uczestników, ale też stopnia ich zaangażowania. Dlatego w miejsce standardowych programów punktowych wdrażane są rozbudowane strategie odpowiadające oczekiwaniom potencjalnych uczestników.

Ze względu na rosnącą świadomość klientów programy lojalnościowe w 2017 roku będą budowane w oparciu o technologię, która pozwoli usprawnić procesy zarządzania, komunikowania i motywowania. W kontekście technologii coraz większe znaczenie zyskają urządzenia mobilne, do których programy lojalnościowe powinny być już dostosowywane – mobilne programy lojalnościowe.

Koniecznością jest zmiana podejścia organizatorów do uczestników, którzy oczekują indywidualnego traktowania – pragnienie poczucia wyjątkowości. Z tym wiąże się system nagradzania adekwatny do stopnia i rodzaju aktywności uczestników. Już nie tylko zrealizowana transakcja będzie uprawniać do nagrody, ale też szereg innych aktywności, jak odwiedziny na stronie, rekomendowanie czy opiniowanie. Jednocześnie zmianie ulegnie katalog nagród, w którym znajdą się nagrody rzeczowe, eventy czy tzw. wyjazdy incentives, przy czym określona część benefitów będzie zarezerwowana wyłącznie dla wyróżnionych klientów – z dostosowaniem do ich oczekiwań.

Niewątpliwie 2017 rok przyniesie wiele atrakcyjnych i skutecznych programów lojalnościowych. Warto więc sprawdzić, jak kształtują się trendy i czego od programów oczekują sami klienci.