Konsolidacja benefitów jest obecnie najmocniejszym trendem, na bazie którego powstają kolejne programy lojalnościowe. Prosta mechanika, szybki odbiór nagrody i realne korzyści z uczestnictwa w programie daje szansę na zbudowanie długotrwałej lojalności klientów.
Coraz więcej ofert na rynku, rosnąca konkurencja wymuszają tworzenie programów, które dadzą uczestnikom maksymalny zysk, przy minimalnym zaangażowaniu. Konsumentom nie wystarcza już często zwykły rabat zakupowy w określonym punkcie sprzedaży i dedykowana karta do jednego sklepu, restauracji, czy punktu usługowego.
Dobrym przykładem innowacyjnego podejścia do konsumenta jest Organizacja płatnicza VISA, która stworzyła nowy program lojalnościowy. Zasady są bardzo proste - posiadacz karty VISA otrzymuje na swoje konto pieniądze za dokonywane zakupy.
Oferta VISA jest spersonalizowana i dopasowana, na bazie zwyczajów zakupowych klienta (przygotowana w oparciu o historię zakupów). Oferty są opracowywane we współpracy z wieloma Partnerami (zniżki na zakupy).
W programie VISA zwrot części środków za dokonywane zakupy jest przelewany bezpośrednio na konto bankowe. Uczestnik nie musi wykonywać żadnych dodatkowych czynności. Program jest dostępny również na dedykowanej aplikacji mobilnej. Oferty prezentowane są online oraz przesyłane dodatkowo na e-mail. Kwota zwrotu środków jest uzależniona od warunków każdej oferty.
Program typu moneyback był już oczywiście znany i wdrażany przez różne banki, ale oferta VISA wyróżnia się tym, że nie ważne w jakim banku ma konto uczestnik – wystarczy karta z logo VISA i rejestracja w programie. Jest to niewątpliwa przewaga programu, a jego wyniki warte przeanalizowania.