Blog

23 marca 2018

Nowy wymiar programów lojalnościowych. Jak kształtuje się przyszłość

Najlepszy klient to ten, który wraca, zawsze wraca. Wiedzą o tym właściciele sieci handlowych, którzy, aby zainteresować konsumentów swoją ofertą, wdrażają wyspecjalizowane programy lojalnościowe. Ich tradycyjne formy coraz częściej stają się jednak niewystarczające dla współczesnego nabywcy. Sytuacja sprawia, że przedsiębiorcy coraz częściej patrzą w przyszłość i sięgają po nieszablonowe rozwiązania.

Programy lojalnościowe po nowemu

Każdy klient jest cenny. W zglobalizowanym świecie, w którym usługi i produkty powielają się, walka o konsumenta to jedno z największych wyzwań każdego biznesu. Jedną z jej metod są dobrze skrojone programy lojalnościowe. Kto z nas nie spotkał się z propozycją otrzymania karty stałego klienta bądź oferty zbierania znaczków, które można wymieniać na konkretne nagrody? Jak pokazuje praktyka, to co kilka lat temu było efektywnym działaniem, dziś nie przynosi już odpowiednich rezultatów. Z potrzeby zmian zdali sobie sprawę przedsiębiorcy, który coraz częściej zaczęli sięgać po nowoczesne metody angażowania usługobiorców.

Pieniądze wracają

Planujesz swój program lojalnościowy i jesteś na etapie wyboru odpowiedniego benefitu? Uważaj. Odległa w czasie nagroda rzeczowa nie jest już atrakcyjna w oczach klienta.  Konsumenci oczekują natychmiastowych bonusów za dokonaną transakcję. Naprzeciw ich potrzebom wychodzi aplikacja Refunder. Działanie systemu jest bardzo proste. Decydując się na zakup sprzętu elektronicznego czy ulubionej książki w wyznaczonych punktach i sklepach internetowych możemy liczyć na kilkuprocentowy zwrot gotówki. Pieniądze trafiają bezpośrednio na konto. Gdy uzbieramy odpowiednią kwotę (obecnie wynosi ona 45 zł) otrzymujemy możliwość przelania ich na nasz prywatny rachunek. Szybkie tempo gratyfikacji wywołuje poczucie zadowolenia i zachęca do powtórnego skorzystania z usługi.

Wszystko na jedną kartę

Wszyscy aktywni uczestnicy tradycyjnych programów lojalnościowych wiedzą, że nie ma nic bardziej drażniącego niż konieczność przechowywania wszystkich blankietów i bonów. Ten problem może jednak niedługo odejść w niepamięć. W celu udogodnienia procesu zakupowego wiele podmiotów decyduje się na zastąpienie tradycyjnych kart lojalnościowych jedną wygodną kartą bankową. Jej wykorzystanie nie tylko upraszcza cały proces otrzymania bonusu, ale czyni zakupy niezwykle wygodnymi.

Przysługująca zniżka jest automatycznie naliczana podczas płatności, a klient informowany jest o przysługujących mu korzyściach. Rosnąca popularność rozwiązań tego typu pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość. W najbliższym okresie usługi tego typu będą się rozwijać i dołączą do nich nowe opcje, jak np. zwrot pieniędzy przy płatności smartfonem.

Zainteresowanie programami lojalnościowymi wciąż rośnie. Jednym z powodów ich rozwoju są innowacyjne systemy płatności czy błyskawiczny zwrot gotówki bezpośrednio na konto. Trend potwierdzają duże marki. Allegro czy Empik wycofało się z tradycyjnych programów motywacyjnych i wprowadziło swoje wysoce innowacyjne metody gratyfikacji. W ich ślady powinny pójść mniejsze marki. Wysiłki w tym względzie z pewnością docenią klienci, którzy chętniej wrócą i powtórnie skorzystają z oferowanych usług.

 

Źródła:

http://prnews.pl/wiadomosci/nowy-wymiar-programow-lojalnosciowych-zbieranie-punktow-jest-passe-3568430.html
https://ehandelmag.com/nowy-wymiar-programow-lojalnosciowych-zbieranie-punktow-jest-passe-benefity-moga-byc-automatyczne,1674
http://gomobi.pl/news/koniec-programow-lojalnosciowych-znamy-tej-pory/