Blog

15 września 2017

Nagroda od ręki, czyli czego oczekują klienci od programów lojalnościowych

Współczesne programy lojalnościowe coraz bardziej odbiegają od tych, które jeszcze kilka lat temu skutecznie stosowano do budowania trwałych relacji z klientami. Obecnie zachodzące w strukturach programów zmiany warunkowane są stosowaniem nowych technologii, pozwalających zrozumieć coraz bardziej świadomych klientów.

Klienci poruszają się po rynku, korzystając z nowych technologii. Już nie tylko za pośrednictwem komputera, ale też urządzeń mobilnych, w tym w szczególności smarfonów, dokonują zakupów, weryfikują oferty, poszukują informacji o produktach, porównują ceny, dzielą się opiniami. W ten sposób uczestniczą też w programach lojalnościowych, które oparte o rozwiązania technologiczne pozwalają na adekwatne i szybkie reagowanie na oczekiwania konsumentów.

Interaktywność

Kluczowa dla współczesnych programów lojalnościowych staje się interaktywność pozwalająca na kontakt z  konsumentami w czasie rzeczywistym. Z jednej strony ten natychmiastowy kontakt czyni same zakupy łatwiejszymi, a z drugiej zapewnia dane potrzebne dla zrozumienia oczekiwań klientów. Dzięki temu organizator programu zyskuje wiedzę, która pozwala mu w sposób precyzyjny definiować preferencje konsumentów, a następnie opracowywać mocno zindywidualizowaną ofertę.

Gratyfikacja

Szybkie tempo życia sprawia, że trudno wymagać od zaangażowanych uczestników cierpliwości w oczekiwaniu na przewidzianą w programie gratyfikację. Decydujący się na przystąpienie do programu lojalnościowego klienci chcą niemal natychmiast otrzymywać nagrody w zamian za swoją aktywność. Dzięki nowym technologiom możliwe staje się spełnienie oczekiwania natychmiastowej gratyfikacji. Programy lojalnościowe budowane są obecnie w taki sposób, aby dokładnie odpowiadały preferencjom klientów pod względem mechanizmów i nagród.

 

Źródło:

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/natychmiastowa-gratyfikacja-silny-trend-w-programa,41419