Nagroda od ręki, czyli czego oczekują klienci od programów lojalnościowych
Współczesne programy lojalnościowe coraz bardziej odbiegają od tych, które jeszcze kilka lat temu skutecznie stosowano do budowania trwałych relacji z klientami. Obecnie zachodzące w strukturach programów zmiany warunkowane są stosowaniem nowych technologii, pozwalających zrozumieć coraz bardziej świadomych klientów.
Klienci poruszają się po rynku, korzystając z nowych technologii. Już nie tylko za pośrednictwem komputera, ale też urządzeń mobilnych, w tym w szczególności smarfonów, dokonują zakupów, weryfikują oferty, poszukują informacji o produktach, porównują ceny, dzielą się opiniami. W ten sposób uczestniczą też w programach lojalnościowych, które oparte o rozwiązania technologiczne pozwalają na adekwatne i szybkie reagowanie na oczekiwania konsumentów.
Interaktywność
Kluczowa dla współczesnych programów lojalnościowych staje się interaktywność pozwalająca na kontakt z konsumentami w czasie rzeczywistym. Z jednej strony ten natychmiastowy kontakt czyni same zakupy łatwiejszymi, a z drugiej zapewnia dane potrzebne dla zrozumienia oczekiwań klientów. Dzięki temu organizator programu zyskuje wiedzę, która pozwala mu w sposób precyzyjny definiować preferencje konsumentów, a następnie opracowywać mocno zindywidualizowaną ofertę.
Gratyfikacja
Szybkie tempo życia sprawia, że trudno wymagać od zaangażowanych uczestników cierpliwości w oczekiwaniu na przewidzianą w programie gratyfikację. Decydujący się na przystąpienie do programu lojalnościowego klienci chcą niemal natychmiast otrzymywać nagrody w zamian za swoją aktywność. Dzięki nowym technologiom możliwe staje się spełnienie oczekiwania natychmiastowej gratyfikacji. Programy lojalnościowe budowane są obecnie w taki sposób, aby dokładnie odpowiadały preferencjom klientów pod względem mechanizmów i nagród.
Źródło:
https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/natychmiastowa-gratyfikacja-silny-trend-w-programa,41419