Blog
08 sierpnia 2023

Dlaczego organizacja konkursu jest nadal dobrą metodą promocji?

Konkursy pobudzają wyobraźnię konsumentów, kusząc ich wizją zdobycia atrakcyjnej nagrody rzeczowej czy otrzymania dużej kwoty pieniędzy. Jednak oprócz możliwości zysku dla konsumentów konkursy zapewniają również liczne korzyści firmom, które decydują się włączyć je do swoich działań marketingowych. Sprawdź, dlaczego organizacja konkursu to nadal jedna z najlepszych i najskuteczniejszych form promocji Twojej marki!

Content marketing, czyli jak to robią najwięksi

Działania oparte na konkursach od lat są obecne w strategiach marketingowych wielu firm, pragnących szybciej i skuteczniej osiągać swoje cele biznesowe. Największe światowe marki, organizują w ciągu roku co najmniej 3–4 konkursy dla swoich klientów. Można by zadać pytanie - dlaczego aż tyle?

Dobrze zaplanowany konkurs pomaga m.in. zbudować i zwiększyć świadomość marki na rynku, podsycić zainteresowanie jej produktami lub usługami wśród nowych klientów, wzmocnić lojalność stałych odbiorców czy nieustannie aktywizować społeczność skupioną wokół brandu. Konsekwencją tak szeroko prowadzonych działań jest zwiększenie sprzedaży zarówno w stosunku do dotychczasowych, jak i nowych klientów. Aby to osiągnąć, należy jednak pamiętać o jednym - konkurs musi być dopasowany do oczekiwań uczestników.

W dobie internetu coraz większa ilość konkursów organizowana jest w przestrzeni wirtualnej. Chodzi tutaj szczególnie o media społecznościowe, a więc tę przestrzeń, w której większość marek prowadzi obecnie swoją kluczową komunikację marketingową.

Jak konkurs, to tylko w internecie

Uczestnictwo w wirtualnej rywalizacji konkursowej odpowiada również uczestnikom. Wielu użytkowników internetu wysoko ceni sobie właśnie te konkursy, które nie wymagają od nich znacznego wysiłku fizycznego i polegają wyłącznie np. na wystawieniu recenzji produktu czy podaniu swojego adresu e-mail.

Nagroda zwana pożądaniem

Nagrodami, które cieszą się największym zainteresowaniem uczestników, są najczęściej gotówka, upominki rzeczowe oraz karty podarunkowe. Coraz większym uznaniem wśród konsumentów cieszy się ostatnio szczególnie ta ostatnia forma gratyfikacji. Potwierdzają to m.in. dane firmy Fiserv, z których wynika, że 68% uczestników preferuje właśnie karty podarunkowe (dane - Fiserv Annual Prepaid Consumer Insights Survey z 2022 r.). Skąd taki trend?

Dla wielu konsumentów karty podarunkowe łączą w sobie zalety dobrej nagrody konkursowej, reprezentując konkretną wartość. Dzięki nim zwycięzca może łatwo dopasować wygraną do własnych preferencji, stając się najbardziej pożądanym upominkiem konkursowym.

Nie ma co ukrywać - karty podarunkowe dają coraz większą władzę nad konsumentami!

Konkurs - dlaczego to nadal jedna z najlepszych form promocyjnych?

Konkurs pozwala w kreatywny i atrakcyjny sposób budować rozpoznawalność marki wśród jej odbiorców. Doskonale angażuje uczestnika, dostarczając mu nie tylko nagrody, ale również odpowiednią dawkę rozrywki. Na organizacji konkursu korzysta nie tylko klient, Jest to także świetna forma promocji firmy. Większy ruch na stronie, docieranie do nowych klientów, lepsza rozpoznawalność – to tylko niektóre zalety organizowania konkursów.

Konkursy to także wzmocnienie lojalności dotychczasowych konsumentów, którzy chętniej wracają do marki, zostając niejako jej ambasadorami. Taka forma działań marketingowych przekłada się również na decyzje zakupowe klientów. Konkurs staje się niejako dowodem na to, że oferowany przez markę produkt lub usługa odpowiada preferencjom i konkretnym oczekiwaniom uczestników.

Źródła:

https://www.wealth-ideas.com/lottery-marketing/