Blog

Top 3 najpopularniejszych programów lojalnościowych

Wielu Polaków wciąż jest zainteresowanych uczestnictwem w programach lojalnościowych, dostrzegając w nich dla siebie wymierne korzyści. Zaznaczyć jednak trzeba, że oczekiwania względem tego rodzaju strategii rosną, a samo zbieranie punktów bez dodatkowych akcji angażujących to za mało. Obecnie na rynku istnieje wiele programów, ale wśród nich trzy wydają się najbardziej atrakcyjne dla klientów.

Jak wynika z badań „Monitora programów lojalnościowych ARC Rynek i Opinia” 41% Polaków wciąż deklaruje uczestnictwo w programach lojalnościowych. Spośród uczestników, 37% wykazuje bardzo duże zaangażowanie, 52% jest aktywnych, a 12% pozostaje biernych. Jakie programy lojalnościowe zyskują najwięcej zaangażowanych uczestników?

Z danych GFK wynika, że w czołówce najpopularniejszych programów lojalnościowych znajdują się Moja Biedronka sieci Biedronka, ClubCard sieci Tesco, Payback.

Moja Biedronka 65%

Jest to stosunkowo nowy program, ale już zyskał wielu sympatyków – na co niewątpliwie wpływ miały również poprzednie atrakcyjne dla klientów akcje sprzedażowe. Aby przystąpić do programu, wystarczy zgłosić chęć uczestnictwa i odebrać w kasie sklepu kartę członkowską, którą następnie należy aktywować – telefonicznie lub online (moja.biedronka.pl). Strategia opiera się na punktach, gdzie za każde wydane na zakupy 40 zł klient uzyskuje 1 punkt. Każdy, kto zgromadzi na swoim koncie 10 punktów, może wziąć udział w konkursie, w którym nagrodami są zestawy fotograficzne i wycieczki – w tym również zagraniczne. Karta członkowska upoważnia również do wielu okazjonalnych zniżek (15 – 30%) na wybrany asortyment oraz udziału w specjalnie organizowanych akcjach.

Tesco Clubcard 53%

Program lojalnościowy tej sieci handlowej jest już na rynku od kilku lat, niezmiennie ciesząc się popularnością. Z tego też względu jego formuła w ostatnim czasie została wzbogacona o rozwiązania mające ułatwić klientom zapisywanie się oraz aktywne uczestnictwo. Aby przystąpić do programu, wystarczy wypełnić formularz w sklepie lub na stronie, jak również skorzystać ze specjalnej aplikacji mobilnej. Uczestnik otrzymuje imienną kartę członkowską (również bezdotykową), a dodatkowo dwie karty breloki, z których mogą korzystać najbliżsi – przy czym punkty zapisywane są na koncie uczestnika. Za dokonane zakupy uczestnik otrzymuje punkty (2 za każde wydane 2 zł), które następnie przeliczane są na bony CLUBCARD będące formą środka płatniczego w sieciach Tesco. Uczestnicy mogą również korzystać z promocji, jak również vouchery’ów.

Payback 42%

Strategia realizowana jest już od wielu lat, a skupia niemal 900 partnerów i ponad 150 sklepów. Obecnie liczy około 7 mln uczestników, którzy za dokonywane zakupy otrzymują punkty PAYBACK – mogą również korzystać ze specjalnych ofert i promocji. Zgromadzone punkty podlegają wymienianie na nagrody rzeczowe lub mile Miles&More, mogą też pełnić funkcję środka płatniczego w placówkach partnerów programu.

Badania pokazują, że program lojalnościowy jest istotnym czynnikiem motywującym do zakupów. Aż 66% uczestników deklaruje, że wybór oferty w sieci sklepów lub u partnera, podyktowany jest programem lojalnościowym – liczba ta w stosunku do lat poprzednich wzrosła.

 

Źródła: