Blog
26 maja 2017

Kino z korzyściami dla widzów, czyli programy lojalnościowe w kinematografii. Cz. 2. Polskie realizacje

Zainteresowanie kinem w Polsce rośnie z każdym rokiem. Z danych udostępnionych przez boxoffice.pl wynika, że w 2016 roku Polacy kupili 52,1 mln biletów do kin. W stosunku do roku 2015 jest to o aż 17% więcej. Specjaliści zgodnie twierdzą, że tendencja wzrostowa utrzyma się również przez cały 2017 rok.

Zachęcamy również do przeczytania pierwszej części artykułu o programach lojalnościowych w kinematografii.

Strategie w polskich sieciach kin

Ale jak to się przekłada na poszczególne kina czy też sieci multipleksów? W Polsce tak rozbudowanego programu lojalnościowego jak amerykańskiej marki AMC Theatres na razie trudno szukać, choć tego rodzaju strategie budowania relacji z klientami są już w pewnym zakresie realizowane.

Karta Konesera od Helios

Przykładem może być Karta „Kina Konesera” w kinie Helios, która uprawnia członka klubu do zakupu biletu na Seanse Konesera w cenie promocyjnej i zapewnia dodatkowe korzyści. Wszelkie informacje o dostępnych benefitach przesyłane są uczestnikowi drogą mailową. Drugim programem marki jest „Helios dla szkoły”, który przewiduje preferencyjne ceny biletów dla uczniów, zaproszenia na premiery, pokazy i konferencje prasowe. Ponadto, za każdy zakupiony bilet szkoła otrzymuje 1 zł, a na koniec programu (przewidziany 30.06.2017) szkoła odbierze nagrody o wartości adekwatnej do ilości zakupionych biletów.

Cinema City Unlimited

Nieco innym formatem, bo abonamentowym, wyróżnia się program sieci kin Cinema City. Dokonując stałej, miesięcznej opłaty (wariant obejmujący Warszawę 49 zł lub bez 42 zł, ewentualnie roczny jednorazowy 504 zł lub 588 zł) przez co najmniej 12 miesięcy, zyskuje się możliwość oglądania dowolnej liczby filmów 2D w wybranym kinie sieci na terenie całego kraju. Filmy wyświetlane w specjalnych formatach wymagają już dopłaty. Dodatkowo posiadacze kart mogą uczestniczyć w przedpremierowych pokazach filmów.

Jest to oferta skierowana głównie do koneserów, osób regularnie uczęszczających na seanse kinowe. Przygotowano również opcję dla dzieci i dla firm. Warunkiem uczestnictwa jest pozostanie członkiem programu przez rok, po czym umowa automatycznie zostaje przedłużona z możliwością wypowiedzenia w dowolnym terminie bez podania przyczyny.

Multikino Unlimited

Podobny, abonamentowy program lojalnościowy wprowadzono w sieci Multikino, ale tylko dla posiadaczy platformy nc+. Miesięczna opłata abonamentowa wynosi 79 zł i uprawnia do odbioru jednego biletu dzienne na film w wersji 2D lub 3D, bez uiszczania dodatkowych opłat. Ponadto, posiadacze karty otrzymują zniżkę w wysokości 15% na drugi bilet normalny i na wybrane zestawy z baru.

Karty członkowskie są imienne, przy czym osoba decydująca się na uczestnictwo w programie może w ramach jednego kontraktu zakupić karty również dla członków rodziny. Warunkiem korzystania z oferty programu jest pozostanie w nim przez co najmniej 9 miesięcy.

Popularność kin w Polsce

Branża kinematografii, jak widać, doskonale się rozwija. Zainteresowanie kinem nie maleje, co jednak nie oznacza lojalności wobec marki. 73% widzów planuje wyjście do kina, a 34% chodzi raz w miesiącu. A w jaki sposób wybierane jest kino? Cztery decydujące czynniki to lokalizacja 53%, repertuar 52%, komfort oglądania 22%, promocje 17% – czyli coś, co oferuje praktycznie każda marka. Niestety, tylko 3,5% widzów deklaruje posiadanie karty członkowskiej, która ma wpływ na wybór kina. Wciąż bowiem jest zbyt mało tego rodzaju propozycji dla widzów, które faktycznie mogą wpłynąć na wybór przez nich tej jednej, konkretnej marki oferującej najbardziej pozytywne doświadczenie.

 

Źródła: