Blog
17 maja 2017

Kino z korzyściami dla widzów, czyli programy lojalnościowe w kinematografii. Cz. 1. Przykłady ze świata

Relacja marki z klientami budowana jest poprzez doświadczenie. Aby było ono pozytywne, potrzebne są informacje o preferencjach grupy docelowej, na podstawie których marka będzie w stanie przewidzieć potrzeby i spełnić oczekiwania klienta, zanim jeszcze on sam je sobie uświadomi. W ten sposób budowana jest lojalność środowiska konsumenckiego wobec marki. Jakich więc korzyści mogą spodziewać się amatorzy kina?

Kinematografia sama z siebie wzbudza zainteresowanie, a widzów do kina przyciągają hity filmowe. Jednak to nie repertuar zapewnia klientów, lecz pozytywne doświadczenie z marką – wszystkie dodatkowe korzyści związane z wybranym przez widza seansem filmowym.

Stubs Insider kina AMC Theatres

Z takiego założenia wyszli twórcy zmodyfikowanego w lipcu 2016 roku programu lojalnościowego Stubs Insider kina AMC Theatres, jednej z największych sieci kin multipleksowych zlokalizowanych w Stanach Zjednoczonych. AMC Entertainment Inc. istnieje już od 1920 roku. Ale mimo tak długiej historii i wydawałoby się stabilnej pozycji na rynku, zdecydowano umocnić pozycję marki, jak również relacje z jej klientami poprzez wdrożenie programu lojalnościowego.

Uczestnicy zyskują szereg benefitów, których wartość odpowiednio wzrasta na każdym z wyznaczonych poziomów. Standardowo przewidziano darmowe dokładki popcornu, zniżki na bilety seansów wtorkowych, 20 punktów za każdy wydany dolar. Ale już najbardziej aktywni uczestnicy, zyskujący dostęp do Stubs Premiere, mogą liczyć na bezpłatne dokładki porcji popcornu czy napojów, 5 dolarów zniżki na bilety na seanse we wtorki, prezent urodzinowy w postaci dużego popcornu i napoju, aż 100 punktów za każdy wydany dolar. Ponadto za roczną członkowską opłatą w wysokości 15 dolarów mogą korzystać z szybszej obsługi i nie muszą dokonywać opłat za bilety online. Uczestnicy programu otrzymują 5 dolarów za wydane 5000 punktów, ponadto dostęp do ekskluzywnych ofert i seansów filmowych.

Przejrzystość i funkcjonalność programu

Zaletą programu jest również proces rejestracji. Trwa zaledwie kilka sekund i dokonywany jest przy użyciu adresu e-mail. A pierwsze korzyści uczestnik uzyskuje niemal natychmiast – bezpłatny popcorn i zniżki za bilety we wtorki.

Jak zapewnia kierownictwo sieci AMC, celem programu lojalnościowego Stubs Insider kina AMC Theatres jest dostarczenie widzom jak najlepszych doświadczeń począwszy od zakupu biletów, poprzez seans, a na opuszczeniu kina skończywszy. Ulepszoną wersję już istniejącej strategii wprowadzono z myślą o zwiększeniu aktywności klientów kina o 40% w ciągu najbliższych trzech lat. W planach jest również modernizacja strony internetowej i aplikacji z opcją mobile, która ma umożliwić zamawianie posiłków i napojów w trakcie oglądania.

Program lojalnościowy w nowej wersji wprowadzono z myślą o zwiększeniu aktywności klientów kina o 40% w ciągu najbliższych trzech lat. Liczba uczestników na dzień ponownego uruchomienia wynosiła ok. 4 mln, a już trzy miesiące później zwiększyła się do 5 mln. Więcej informacji o programach lojalnościowych w kinematografii można znaleźć w drugiej części artykułu.

 

Źródła: