Blog
27 stycznia 2020

FitFighters, czyli program lojalnościowy dla siłowni

Odkąd parę lat temu wybuchł pośród Polaków trend zdrowego i aktywnego stylu życia oraz spędzania czasu w klubie fitness, przybyło konkurencyjnych marek na rynku, szczególnie w segmencie ogólnokrajowych sieciówek. Obecnie, nawet jeśli ktoś nie korzysta z siłowni, kojarzy co najmniej jedną z nich. Walka o utrzymanie klienta stała się bardzo intensywna. Aktywny udział bierze w niej także CityFit, obecnie największa sieć fitness 24/7 w Polsce.

FitFighters to sposób CityFit na budowanie przywiązania klientów do marki, a jednocześnie pierwsze tego typu rozwiązanie lojalnościowe na polskim rynku fitness. Jesteśmy dumni, że to właśnie Motivation Direct miało w nim swój udział.

Najważniejszymi celami, które miała spełniać aplikacja mobilna CityFit, było ułatwienie korzystania z usług klubowych – zapisywanie się na treningi i zajęcia, system powiadomień czy zakup akcesoriów. Stała się także nośnikiem dla nowoczesnej platformy lojalnościowej.

Projektując narzędzie dedykowane dla osób preferujących aktywny tryb życia, od samego początku skupiliśmy się na bliskich im trendach. Co lubią? Jakich aplikacji używają i w jaki sposób z nich korzystają? Co motywuje ich do zwiększonego wysiłku? Udzielając odpowiedzi na te i wiele innych pytań, stworzyliśmy profil użytkownika. Przygotowany program lojalnościowy miał docelowo zwiększyć retencję pośród klientów oraz usprawnić komunikację. Prawdopodobnie największym wyzwaniem było przygotowanie mechanizmów pomagających budować wokół marki społeczność i nakłonić użytkowników do korzystania z siłowni w porach najmniejszego ruchu.

1.jpg [36.77 KB]  2.jpg [63.67 KB]

Oczywistym wyborem była grywalizacja, która w przypadku tej grupy odbiorców jest szczególnie mocnym motywatorem. Dowodzi tego chociażby popularność rywalizacji w Endomondo. Podzieliliśmy użytkowników w sposób typowy dla aplikacji aktywnościowych na mężczyzn i kobiety, a następnie do każdego konta przypisaliśmy 3 poziomy zaawansowania (dla pań: Lv 1: wiewiórka -> Lv 2: gazela -> Lv 3: pantera, dla panów: Lv 1: zając -> Lv 2: dzik -> Lv 3: byk). Drobny element humorystyczny wprowadził do komunikacji dodatkową wartość.

Uczestnicy programu wykonując wyzwania treningowe na siłowni (dzięki integracji z CRM zadania są aktywne wyłącznie w klubie CityFit) i regularnie opłacając karnet zarabiają wirtualną walutę FitCoin. Mogą wymienić ją na rabaty w klubie (im wyższy poziom użytkownika tym większa obniżka) oraz kupony partnerów.

Jednym z najważniejszych wdrożonych przez nas rozwiązań była integracja platformy z systemem CRM CityFit, dzięki której możliwe było powiązanie danych użytkowników aplikacji z ich obecnością na siłowni, czy statusem płatności za karnety.

Zobacz także:nową odsłonę programu lojalnościowego Elektroklub