Blog
27 lipca 2017

Empik, czy program lojalnościowy może znanej marce zyskać jeszcze więcej klientów?

Mogłoby się wydawać, że marka znana, o ugruntowanej pozycji na rynku, mająca licznych klientów nie potrzebuje dodatkowych działań mających na celu budowania lojalnego środowiska konsumenckiego. Okazuje się jednak, że i takie marki sięgają po rozwiązania ukierunkowane na podtrzymywanie trwałych relacji z klientami.

Program o nazwie „Mój Empik” został uruchomiony w sierpniu 2016 roku i od razu zyskał zainteresowanie ze strony klientów. Potwierdzają to dane udostępnione przez sieć, z których wynika, że w pierwszych stu dniach funkcjonowania programu przystąpiło do niego milion uczestników, a już w pierwszych miesiącach generował 30% wartości sprzedaży. Ale to nie wszystko, aplikację mobilną pobrało 200 tysięcy uczestników, a 8% klientów korzystało już z karty wirtualnej.

Bonus już na starcie

Aby przystąpić do programu, wystarczy się zarejestrować, co można dokonać osobiście w salonie, za pośrednictwem strony internetowej lub poprzez aplikację „Empik” dedykowaną na smartfona. Po zarejestrowaniu uczestnik otrzymuje tradycyjną kartę plastikową lub wirtualną na urządzeniu mobilnym. Każdy uczestnik rejestrujący się w programie otrzymuje tzw. rabat na powitanie w wysokości 20% (przyznawany za pośrednictwem strony lub aplikacji mobilnej). Rabat można aktywować w każdym salonie, okazując posiadany kod kreskowy i kratę „Mój Empik”. Uzyskany rabat na zakupy może być realizowany tak w księgarniach stacjonarnych, jak i w sklepie internetowym.

Seria rabatowych korzyści

Dla uczestników programu w salonach Empik i na stronie internetowej udostępniono oferty rabatowe. Klienci mają stały dostęp do wielu dostosowywanych do ich zainteresowań promocji, zniżek i rabatów na określone grupy produktów. Niewątpliwym udogodnieniem dla uczestników jest prawo zwrotu produktu na preferencyjnych warunków, czyli w ciągu 30 dni bez paragonu, a wyłącznie za okazaniem kodu zakupu. Program lojalnościowy „Mój Empik” ma również wymiar akcji społecznej, w ramach której wsparciem objęte zostały szkolne biblioteki – wybranym przekazane zostaną książki za określoną kwotę.

Stały kontakt z uczestnikami

Każdy uczestnik posiada specjalne konto, na którym może śledzić swoje dotychczasowe transakcje, jak również tworzyć specjalne listy planowanych zakupów lub interesujących tytułów. Tym samym konto jest dla marki źródłem informacji o preferencjach klientów – ich zainteresowaniach kulturalnych, co umożliwia tworzenie zindywidualizowanych ofert. W ramach komunikacji wysyłane są również przypomnienia o nowościach i wydarzeniach organizowanych przez Empik za pośrednictwem wiadomości SMS, e-maila lub inną formą wskazaną przy rejestracji.

Niewątpliwie o sukcesie programu przesądziła bardzo dobra znajomość grupy docelowej. Podstawą uruchomienia strategii było zrozumienie preferencji kulturalnych klientów, co pozwoliło na opracowanie mocno zindywidualizowanej oferty i prowadzenie spersonalizowanej komunikacji.

Jesteś ciekaw jak wyglądają programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym? Przejdź do naszego artykułu.

Źródła: