Blog
05 czerwca 2017

Jak się bawić, czyli programy lojalnościowe nastawione na „najmłodszych klientów”

Mimo że o rodzaju i ilości zakupów decydują rodzice, dzieci mają wpływ na dokonywane przez nich wybory. Szczególnie jest to widoczne w przypadku branży zabawkarskiej lub tam, gdzie mamy do czynienia z akcesoriami dziecięcymi. Ze względu więc na podział grupy docelowej na odbiorców bezpośrednich i pośrednich, marki z tego sektora podejmują działania marketingowe skierowane tak do rodziców, jak również samych dzieci.

Programy lojalnościowe w branży zabawkarskiej

Jako element strategii marketingowej program lojalnościowy budowany w branży zabawkarskiej (i akcesoriów dziecięcych) powinien uwzględniać na równi potrzeby i oczekiwania tak rodziców, jak i dzieci. Wprawdzie to dorośli będą zaangażowaną w program stroną, ale wynikające z niego korzyści powstały z myślą o dzieciach.

  • Smyk

Program lojalnościowy marki skierowany jest do stałych klientów, a obowiązuje w sklepie stacjonarnym i internetowym. Opiera się na systemie punktowym, który został jednak ujęty w ciekawą dla dziecka formę. Uczestnicy zbierają bowiem punkty w postaci puzzli otrzymywanych przy transakcjach zakupowych. W zamian za punkty przyznawane są bony zakupowe (wartości odpowiedniej do ilości zebranych punktów), przekazywane są za pośrednictwem e-maila lub sms-a. Uczestnik zawsze może sprawdzić stan swojego „puzzlowego konta” na dedykowanej stronie program.smyk.com.

Zaletą programu jest możliwość zaproszenia członków rodziny – bliższej i dalszej, którzy mogą tworzyć drzewo genealogiczne uprawniające do wspólnego zbierania puzzli-punktów. Ponadto, istnieje możliwość tworzenia listy wymarzonych prezentów dziecka, do której dostęp będą mieli wszyscy zgłoszeni bliscy. W formularzu można wskazać dane osobowe, na podstawie których będą wysyłane powiadomienia przypominające – obok informacji o specjalnych ofertach i rabatach.

  • 5.10.15

Program obowiązuje w sklepach stacjonarnych i w internetowym, a opiera się na systemie punktowym – 1 pkt za każde 10 zł. Przystępując do programu, uczestnik zaraz po dokonaniu zakupu otrzymuje jednorazowy Rabat Startowy na kwotę 30 zł. Później ma możliwość korzystania z dodatkowych akcji promocyjnych, na które składają się cykliczne Rabaty, Rabaty Procentowe, Rabaty Kwotowe (Voucher), gratisy, bony, zniżki oferty cenowe lub produktowe. O wszystkich benefitach uczestnik informowany jest poprzez Platformę Lojalnościową, jak również, po uprzednim wyrażeniu na to zgody, drogą mailową lub sms-em. Gromadzone na koncie tzw. aktywne punkty podlegają automatycznej wymianie, jak tylko ich ilość osiągnie równowartość 30 zł.

Programy lojalnościowe skierowane do dzieci

Istnieją też programy lojalnościowe, w których zaangażowanymi uczestnikami pozostają dzieci. Program lojalnościowy Biedronki przewiduje maskotkę z serii Gang Świeżaków za określoną liczbę zgromadzonych punktów przyznawanych za dokonywane w sklepie zakupy. Tym sposobem to dziecko będzie pamiętać, aby właśnie w sklepie tej marki codzienne rodzice zaopatrywali się w produkty. W ramach programu „Zbieraj wymarzone samochody” stacji Shell  za określoną ilość zakupionego paliwa, przewidziano możliwość zakupu po cenie promocyjnej jednego z wyścigowych samochodów Lego.

Dzieci bardzo szybko uczą się rozpoznawać marki, a kojarzą szczególnie te, które oferują atrakcyjne nagrody. Dlatego coraz częściej w programach lojalnościowych uwzględniany jest punkt widzenia dziecka, które jak widać ma wpływ na decyzje zakupowe rodziców.

 

Źródła: